رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد تلاش‌های گروه مینسک در حل مناقشه قره باغ شکست خورده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: «تلاش‌های گروه مینسک برای حل مناقشه در منطقه قره باغ شکست خورده است.»

علی اف در مصاحبه روزنامه ایتالیایی İl Sole ۲۴ Ore، نتایج کار گروهی را که سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوایل دهه ۱۹۹۰ تأسیس کرد (مینسک)، منفی ارزیابی کرد.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: «با مأموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا، گروه مینسک قرار بود از سال ۱۹۹۲ مناقشه را حل و فصل کند. آن‌ها تا اواخر نوامبر گذشته ۲۸ سال می‌شود که بر روی این مسئله کار می‌کنند. موضع من در مورد فعالیت‌های گروه مینسک برای حل مناقشه در قره باغ تفاوتی با نگرش مردم آذربایجان ندارد. قطعا این یک شکست است.»

علی اف مشارکت گروه مینسک (روسیه، فرانسه، آمریکا) در کار بر روی آماده سازی توافقنامه صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را بعید ندانست.

وی چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از شش ماه قبل گفته خواهان از سرگیری مذاکرات صلح جامع با ارمنستان است، اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی رهبری ارمنستان دریافت نکرده با این حال باکو هم‌اکنون نیز تاکید دارد باید مذاکرات صلح فورا آغاز شوند، چون در صورت نبود توافق احتمالا دوباره صلح در این منطقه از بین می‌رود.

تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از جنگی که سال گذشته میان این دو کشور درگرفت و در انتها با میانجیگری روسیه به توافق آتش بس منجر شد، آرام نگرفته است و دو طرف در نیمه نوامبر مجدد از کشته شدن شماری از نیرو‌های خود در درگیری مرزی و نقض آتش بس سخن گفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار