ادعای ارمنستان:

جمهوری آذربایجان حملات توپخانه‌ای سنگینی را به مواضع ارمنستان آغاز کرده است

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد جمهوری آذربایجان حملات توپخانه‌ای سنگینی را علیه مواضع این کشور آغاز کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان گلوله‌باران شدیدی را بر مواضع منطقه ایروان آغاز کرده‎اند.

این نهاد ارمنستان مدعی شد: «جمهوری آذربایجان حملات سنگینی در استان گغارکونیک را از ساعت ۱۶ و ۲۵ دقیقه بعد از ظهر امروز (به وقت محلی) آغاز کرده‌اند.»

ارمنستان نیز اقدام به تلافی این حملات کرده و بنابر اعلام وزارت دفاع ارمنستان این حملات تا ساعت ۱۷ به وقت محلی ادامه داشته است.

درگیریِ دوباره میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان از تاریخ ۱۶ نوامبر (۳ هفته پیش) در استان «سیونیک» ارمنستان شدت گرفته است.

ارمنستان مدعی است این حمله از سوی نیرو‌های باکو آغاز شده و منطقه‌ای راهبردی که ایروان را به مرز‌های ایران متصل می‌کند به خطر انداخته است.

در مقابل نیز جمهوری آذربایجان ، ارمنستان را مقصر می‌داند و نیرو‌های ارمنی را به تحریم و اقدمات مخاطره‌آمیز در مواضع خود متهم می‌داند.

در درگیری آبان ماه مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ۱۵ تن از سربازان ارمنستان کشته و ۱۲ تن نیز اسیر شدند. همچین چند تن از سربازان باکو نیز مجروح شده که حال آنان وخیم گزارش نشد. با این حال بعد از گذشت یک سال از جنگ ۴۴ روزه که بعد از ۳۰ سال منطقه قره‌باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد روابط باکو و ایروان به شدت متزلزل است.

این دو کشور هر چند وقت یک بار آتش‌بسی برقرار می‌کنند، اما دوباره درگیری‌ها را ازسرگرفته و توافق را نقض می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیخواب
۰۱:۰۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
میخوان روسیه رو از اوکراین منحرف کنن. خوب نوچه دست آموز و حلقه به گوشی شده این دولت باکو.
آخرین اخبار