اهمیت توجه به پژوهش در حوزه مهارتی برای توسعه کارآفرینی

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان گفت: دانشگاه‌های مهارتی برای توسعه علمی و پرداختن به پژوهش‌ها بر آموزش مهارت‌ها در فضایی علمی تاکید دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهزاد رضایی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان در خصوص مفهوم پژوهش، گفت: در بحث پژوهش پرداختن به علوم پایه و دروس نظری برای توسعه علمی، گسترش مرز‌های دانش و رسیدن به دستاورد‌های جدید است، بسیاری از دانش‌ها که به زندگی بشر و انجام فعالیت‌های کارآمد کمک کرده نتیجه فعالیت‌های پژوهشی پایه با هدف توسعه علمی و زمینه‌ساز دستاورد‌های تکنولوژی بوده است.

وی گفت: هدف انجام دسته‌ای از پژوهش‌ها در دانشگاه‌های مادر حرکت در مسیر توسعه علمی و به دست آوردن دانش‌های جدید و به‌روز است و بخش دیگر مربوط به تربیت پژوهشگر است که در حوزه علوم کاربردی باید بدان پرداخته شود؛ تربیت پژوهشگران منجر به تولید می‌شود که بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان با بیان اینکه پژوهش چرخه‌ای از رسیدن دانش تا تبدیل آن به موارد اثرگذار و تولید است، گفت: در چرخه پژوهش هر کس باید به خوبی به وظیفه خود عمل کند تا بتوان به نتیجه مؤثری در اثر پژوهش رسید. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش پایه به تکمیل زنجیره پژوهش کمک می‌کنند تا یک ایده به تولید یک محصول تبدیل شود.

وی گفت: در حوزه پژوهش وجود سرمایه‌گذار برای تبدیل ایده به محصول بسیار مهم است و پژوهشگران باید حمایت و به سرمایه‌گذار معرفی شود، چرخه پژوهش با وجود سرمایه‌گذار و تولید محصول تکمیل می‌شود.

رضایی در خصوص نقش دانشگاه‌های مهارتی در حوزه پژوهش، گفت: دانشگاه‌های مهارتی برای توسعه علمی و پرداختن به پژوهش‌ها بر آموزش مهارت‌ها در فضایی علمی تاکید دارد، تحقیقاتی که در حوزه‌های عملیاتی به نتیجه برسد، باعث رشد، بهره‌وری و پیشرفت خواهد شد.

وی گفت: هدف مجموعه‌های مهارتی توسعه علمی افراد ماهر برای محیط کار است، البته افرادی که در محیط کار هستند نیز به تدریج بر اساس پیشرفت‌ها به تکنولوژی نیاز دارد که دانش خود را توسعه دهد و بتواند با نیاز‌های جدید خود را تطبیق دهد؛ بنابراین پژوهش توسط افراد ماهر برای توسعه علم و دانش در حرفه‌های مختلف باعث رسیدن به نتایج بسیار خوبی خواهد شد.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.