رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: قاچاقچیان سه تن چوب تاغ به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شهرستان شاهرود نیمه شب گذشته هنگام کنترل محور مواصلاتی به سه دستگاه خودرو عبوری نیسان مشکوک شدند و جهت بررسی‌های بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه هوشیاری نیروی انتظامی به ویژه ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شایسته تقدیر است، ادامه داد: این خودرو‌ها پس از توقیف به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود منتقل شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ابراز داشت: پس از برررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره، متخلفان ۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گفته کشاورزیان، تا واریز جریمه توسط متخلفان به حساب تعزیرات حکومتی، خودرو‌ها در توقیف هستند.

گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می‌شود و نقش مهمی در حفظ روستا‌های در برابر شن‌های روان دارد.

این نوع درختچه نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد که به خاطر تولید زغال از این چوب، مورد دستبرد سودجویان قرار می‌گیرد.

 وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.