مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر استانی رییس جمهور برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پیش‌بینی اعتبار از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کاهش سیلاب، تغذیه سفره‌آب‌های زیرزمینی و رفع چالش‌های کم آبی در بخش کشاورزی موثر است.

او اضافه کرد: یکی از مشکلات شهرستان‌های استان سمنان خشکسالی و تنش‌آبی است که توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

او ادامه داد: سال گذشته به حجم ۹۸هزار متر مکعب بند خاکی و ۳۸هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات به عنوان طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان سمنان اجرایی شد.

مرادی حقیقی اظهار داشت: حوضه‌های چنداب و حبله رود، دهنمک، آبگرم، شهرک صنعتی، هیکو، گل‌رودبار، اگره، آستانه، کوه زر شیمی، ابر، ابرسج میقان، دهملا، سورخان، سوداغلن، باغچه، دشت دانیال، ارمیان و قدس از عرصه‌هایی هستند که سال گذشته در این مناطق عملیات آبخیرداری و آبخوانداری اجرا شد.

او یادآور شد: امسال در حوضه چنداب شهرستان گرمسار اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری پیشنهاد شده که در صورت تامین و تخصیص اعتبار، اجرای طرح‌ها آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها از اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، منابع طبیعی را امانتی برای نسل آینده دانست و بیان کرد: آحاد جامعه در حفظ و بقای منابع طبیعی وظیفه دارند و باید فرهنگ مشارکت همگانی در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بیش از پیش ترویج یابد.

استان سمنان ۹.۷ میلیون هکتار وسعت دارد که ۵۵ درصد آن نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار