محمد جواد ابوالحسینی گفت: حجم بالای ضعف در حوزه‌ی زیر ساخت‌های روستای خویدک، مشکلات امروز را رقم زده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد جواد ابوالحسینی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد به عنوان نماینده رئیس جمهور در بازدید از روستای تاریخی و هدف گردشگری خویدک گفت: حجم بالای ضعف در حوزه‌ی زیر ساخت‌ها در ادوار گذشته موجب بروز مشکلات امروز شده است. 

او با بیان اینکه شخصا مشکلات روستای خویدک را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلات منطقه که راه‌های دسترسی روستا به شهر، میراث فرهنگی، آب شرب و کشاورزی و‌... بود با حضور نمایندگان روستا و دستگاه‌های مربوطه در دفتر معاونت عمرانی استاندار پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همت و همراهی مردم و جامعه محلی را در رفع مشکلات منطقه ضروری دانست و افزود: راهکار‌های رفع مشکلات مطرح شده در این روستا جمع بندی و در دستگاه‌های مرتبط پیگیری و رفع می‌شود.

به دنبال سفر دیروز رئیس جمهور به استان و درخواست اهالی روستای خویدک برای رسیدگی به مشکلات این منطقه؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دستور بررسی مشکلات این روستا را توسط نماینده‌ای از ایشان به استاندار یزد دادند؛ و امروز با گذشت یک روز از سفر رئیس جمهور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد به عنوان نماینده ریاست جمهور از نزدیک مسائل و مشکلات روستای تاریخی و هدف گردشگری خویدک را بررسی کردند.

تخصیص اعتبار برای مرمت و لایروبی قنات این روستا، تخصیص بخشی از پسماند آب تصفیه شده شهری برای آبیاری فضای سبز روستا، تخصیص اعتبار به منظور احداث مجتمع دام و طیور، تامین زمین برای احداث مسکن جوانان، تخصیص اعتبار برای احداث میدان در بلوار ورودی روستا، تخصیص اعتبار برای بازسازی و مرمت بافت تاریخی روستا، و ... از جمله مهم‌ترین خواسته‌های اهالی روستای خویدک بود.

خویدک روستایی در ۲۰ کیلومتری شهر یزد، دارای آثار باستانی با ارزشی از جمله قلعه خویدک، مسجد جامع قدیم، مسجد قدمگاه، مسجد حاجی شمس، آسیاب آبی، قنات ۳۰۰۰ ساله، رخت شور خانه، کویر، آب‌انبار حاج سید حسین و نخل ۲۰۰ ساله است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.