افتتاح سامانه دادرسی الکترونیکی زندان در زنجان

رئیس کل دادگستری زنجان گفت: افتتاح سامانه‌ الکترونیکی در زنجان، در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر الکترونیکی کردن فرآیند دادرسی‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری زنجان گفت: افتتاح سامانه‌ الکترونیکی در زنجان، در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر الکترونیکی کردن فرایند دادرسی‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین برای اجرای عدالت است.

او هدف از راه اندازی این سامانه‌ها در داخل زندان را تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، تسهیل ارتباط با زندان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بدرقه عنوان کرد و افزود: از امروز دیگر نیاز به انتقال زندانی به خارج از زندان نیست و با رعایت کامل مقررات و امنیت، ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده هایشان و دادرسی الکترونیکی انجام می‌شود.


 رئیس کل دادگستری زنجان در بازدید از بند نسوان، ضمن بررسی میدانی مسائل و مشکلات زندان و زندانیان، دستورات لازم برای بررسی مشکلات و درخواست‌های آن‌ها را صادر کرد.


نیارکی در بازدید از مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان گفت: ۱۸۴ زندانی جرایم کم اهمیت و مالی با استفاده از پابند الکترونیکی، مدت حبس خود را در منزل و محدوده‌ای که تعیین شده سپری می‌کنند که استفاده از این امکان، ضمن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، زمینه‌ اشتغال زندانیان و تأمین معیشت آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.