مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی و توسعه مناطق دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، طاقه باف، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی، اشتغالزایی، عمران و توسعه مناطق به ویژه مناطق روستایی دارد که باعث توزیع بهتر درآمد و رفاه و در نتیجه برقراری عدالت اجتماعی می‌شود.

او ادامه داد: بنابراین، توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از محور‌های اولویت دار زنجیره تولید محصولات کشاورزی است که در حال حاضر بیش از ۳۹۵ واحد صنایع کشاورزی از بخش کشاورزی استان مجوز فعالیت گرفته و در حال بهره برداری است.

این مسئول ادامه داد: این تعداد واحد زمینه اشتغالزایی هفت هزار و ۱۵۹ نفر را بطور مستقیم فراهم نموده و موجب افزایش ظرفیت تولید صنایع کشاورزی استان به بیش از یک میلیون سیصد و پنجاه هزار تن شده است.

او گفت: این واحد‌ها قادرند زمینه جذب بیش از ۲ میلیون تن ماده خام کشاورزی را فراهم نمایند.

طاقه باف، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به طرح شرکت داریو لبن یزد گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن انواع فرآورده‌ها با اولویت پنیر، شیر خشک و پودر آب پنیر در حال فعالیت است.

این مسئول ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های این واحد تولیدی فراهم نمودن اشتغال زایی مستقیم ۲۰۰ نفر و غیر مستقیم ۵۰۰ نفر است.

طاقه باف گفت: همچنین جذب این واحد قادر است سالانه ۶۶ هزار و ۵۰۰ تن شیر تولیدی دامداران پوشش شیر شهرستان ابرکوه و سایر شهرستان‌های استان و نیز شهر‌های شمال استان فارس را جذب نماید.

او ادامه داد: همچنین ایجاد اشتغال پایدار و بازیافت آب مصرفی و استفاد آن در چرخه تولید و فضای سبز است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار