وزیر جهاد کشاورزی گفت: صنایع تبدیلی، تکمیلی و زنجیره ارزش صادرات در استان یزد توسعه می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از واحد پرورش گاو شیری در شهرستان مهریز ، گفت: مرمت قنوات، تقویت عملیات آبخیزداری، افزایش بهره وری سیستم‌های آبیاری، استفاده از نژاد‌های پریازده دامی، پروش شتر، ارتقای گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی و تقویت زنجیره ارزش از مصوبات سفر دولت به استان یزد است.

او ادامه داد: کشاورزان استان یزد ارزش آب را شناخته اند و حداکثر بهره وری از آب را دارند.

ساداتی نژاد گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تقویت زنجیره ارزش در استان یزد از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان است.

او گفت: با این که با وجود میزان بارندگی در این استان امکان توسعه کشاورزی نداریم، در حوزه عملیات کشاورزی هم، افزایش بهره وری، بهبود و ارتقای سیستم‌های آبیاری در این استان مدنظر قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه دامپروری استفاده از نژاد‌های پربازده و پرورش شتر که مناسب این منطقه است، را در نظر گرفته شده و همچنین توسعه گلخانه‌ها و آبزی پروری در گلخانه، کشت گیاهان کم آب بر مانند گیاهان دارویی جزء مصوبات این سفر است.

ساداتی نژاد، تقویت زنجیره ارزش در استان یزد را از دیگر مصوبات این سفر دانست و گفت: ما باید از خام فروشی به سمت فرآوری محصولات برویم و در مصوبات سفر، تسهیلاتی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شده است.

او گفت: استان یزد کشاورزان دقیق و باهوشی دارد که قدر آب را می‌دانند و بهره وری استفاده از آب در این استان رشد خوبی داشته است؛ ۵۳ درصد از محصولات یزد از ۶ درصد از آب‌های مصرفی به دست می‌آید و راهی که استان یزد برای بهره وری از آب طی کرده درست بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، مسیر‌های هوایی و دریایی به غیر از مرز آذربایجان پیش بینی شده است.

 سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مسائلی که در حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است، توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

ساداتی نژاد ادامه داد: در توسعه صادرات، رعایت استاندارد‌های بازار‌های هدف بسیار مهم است و طبیعتا در این مسیر مذاکراتی را با کشور‌های همسایه انجام داده ایم؛ مشکلاتی که اخیرا در برخی از محصولات صادراتی به وجود آمد، مربوط به عدم ثبت آفت کش‌های مصرفی که کم خطر هم بودند در کشور هدف بود که با مذاکرات انجام شده مشکل به زودی برطرف می‌شود.

او گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، مسیر‌های هوایی و دریایی به غیر از مرز آذربایجان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار