کارشناس سیاسی معتقد است که دولت سیزدهم در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی نهایت تلاش خود را کرد و اجازه نداد میزان تورم بالاتر برود.

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت تلاش کرده تا در این ۱۰۰ روز فضای عمومی کشور را آرام و بدون تنش نگه دارد و این نکته بسیار مثبت است. همچنین مسئولان دولتی و به خصوص رئیس جمهور از ادبیات درخور مردم و منتقدان استفاده کرده‌اند و جلوی ایجاد تنش روانی در کشور را گرفته اند.

وی معتقد است که دولت در زمینه سیاست خارجی تنش زدایی کرده و حتی با طرف‌های غربی و دشمنانه این کشور هم از ادبیات تحریک‌آمیز استفاده نکرده است. همچنین در رابطه با روابط همسایگان دستاورد‌های دولت در این ۱۰۰ روز مثبت و قابل توجه بوده است. دولت در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی هم تلاش کرده تا تورم را کنترل کند و اجازه نداد میزان تورم بالاتر برود. البته در برخی زمینه‌ها مانند بورس و حفظ ارزش پول ملی دولت نتوانست موفق عمل کند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم معتقد است که دولت ارثی از قبل دریافت کرده است که اوضاع آن خوب نبوده و زمانی کشور را تحویل گرفت که شیب تورم به صورت تند درحال افزایشی بود، اما با تدابیری که ستاد اقتصادی دولت داشت همانند ممانعت از خلق پول و ... توانست افرایش تورم را کنترل کند.

بهادری جهرمی گفته است که مسائل اقتصادی کلان کشور یک شبه یا دو شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان لازم است تا جراحی‌های لازم انجام شود تا ثبات به قیمت‌ها در بازار بازگردد و باید نتیجه آن را شش ماه یا یکسال آینده دید.

ایمانی بر این باور است که دولت می‌توانست در زمینه انتصابات بهتر عمل کند، انتصاباتی که دولت در سطوح مختلف داشت، ابهام و اعتراض افکار عمومی و برخی از نخبگان را به همراه داشته است. از سوی دیگر دولت در زمینه رسانه‌ای و تبلیغاتی ضعیف عمل کرده و ارتباط دولت با رسانه‌ها و افکار عمومی و اطلاع رسانی‌های خوب و به موقع ضعیف بوده است.علاوه بر این و با توجه به شرایط بسیار حاد کشور و مشکلاتی که دولت دارد باید اطلاع‌رسانی‌های سریع و به موقع و دقیق توسط دولت انجام شود که دولت بتواند به مشکلات فائق آید.

تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که سفر‌های استانی دولت از دو جهت بسیار اقدام خوب و مفید است، هم از جهت آشنایی دولتمردان با مشکلات مردم به صورت میدانی و عمیق داخل جامعه و همچنین از جهت اعتماد بخشی به مردم برای اینکه دولت در کنار آنهاست و با آن‌ها فاصله‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید دقت کند که ملاحظاتی را هم رعایت کند، گفت: وعده‌هایی که ممکن است در سفر‌ها داده شود یا تعدد زیاد از حد سفر‌ها و همچنین بالا بردن سطح توقع عمومی دراین سفر‌ها این‌ها را دولت باید ملاحظه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
خود دولت قيمت خودرو وارز رو افزايش داده.يه چيزي بگيد كه مردم باور كنند.البته با 4 ماه نميشه تورم رو پايين آورد ،ولي با اين حرفها با شعور مردم بازي نكنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
افرین کاملا ملموس بوده حالا از افزایش تورم چی جلوگیری شده مال ما که دکتر گفته تنها راهش عمل کردن حرف فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
ميشه لطف كنيد بفرمائيد چه كار كرديد ؟؟؟؟؟ رسما خودتون مجوز افزايش قيمت ‌ها رو مي‌ديد !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
قیمت موبایل هواوی وسامسونگ والجی وغیره رانگاه نکرده اید.قیمت دارورانگاه نکردید.قیمت تخم مرغ ومرغ وماهی وگوشت وحتی تن ماهی4200تومنی که الان200گرمی شیلتون شده32هزارتومن ندیدید.فقط مسکن روستایی ساختیدکنارش جاده ردکردیدبی امکانات درمانی ونگهبان رهاکردید.ساماندهی موسسات خیریه وموسسات اعتباری غیرمجازومتکدیان راندیدگرفتید.قوه قضاییه دربحث موسسه البرزایرانیان کمترازاصل پول سپرده گذارپرداخت کردوافراددزدهم راحت درمناطق پاسداران وگران قیمت تهران جولان داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
خورشید
۱۲:۲۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
صیح تا شب داستان های بابا لنگ دراز رو بخونیم بهتر از اینه که حرف های اینهارو گوش کنیم تو هپروت زندگی می کنن
آخرین اخبار