کارشناس سیاسی معتقد است که دولت اقداماتی را به صورت میدانی و ستادی انجام داده است، اما هنوز این اقدامات در سفره مردم قابل لمس نیست.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی ، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی اقدامات دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز گذشته گفت: اقدامات دولت را می‌توان در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری بررسی کرد. در بخش نرم افزاری عمدتاً در برنامه‌ریزی‌ها و زمینه سازی‌ها برای اجرای برخی از شعار‌هایی که مطرح بوده، مد نظر قرار گرفته و شاید اثرگذاری این بخش از اقدامات چندان محسوس نباشد.

کنعانی مقدم معتقد است که در بخش سخت افزاری اقدامات دولت، لازم است زیرساخت‌های اقدامات و شعارهایی که دولت قبلا داده بود، انجام شود، مانند مسکن و اقدامات معیشتی مردم. البته دولت اقداماتی را به صورت میدانی و ستادی انجام داده است، اما هنوز این اقدامات در سفره مردم قابل لمس نیست. در بحث مهار تورم و قیمت‌ها مردم چشم انتظار کاهش هستند و البته در بودجه سال ۱۴۰۱ در بخشی از این موارد دیده شده که باید منتظر اجرا شدن بودجه سال ۱۴۰۱ باشیم.

سخنگوی دولت  معتقد است که دولت ارثی از قبل دریافت کرده است که اوضاع آن خوب نبوده و زمانی کشور را تحویل گرفت که شیب تورم به صورت تند درحال افزایشی بود، اما با تدابیری که ستاد اقتصادی دولت داشت همانند ممانعت از خلق پول و ... توانست افرایش تورم را کنترل کند. مسائل اقتصادی کلان کشور یک شبه یا دو شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان لازم است تا جراحی‌های لازم انجام شود تا ثبات به قیمت‌ها در بازار بازگردد و باید نتیجه آن را شش ماه یا یکسال آینده دید.

وی با اشاره به سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت: در سفر‌های استانی رئیس جمهور، اعضای دولت از نزدیک مشکلات مردم را می‌بینند و اینکه رئیس جمهور در بین مردم است خود اعتماد سازی برای افکار عمومی ایجاد می‌کند و مردم احساس می‌کنند که دولت وارد میدان عمل شده است؛ البته اگر در این سفر‌های استانی زمینه سازی‌های قبلی برای تامین اعتبارات و رفع موانع تولید انجام شده باشد، می‌تواند برای حل مشکلات اثرگذار باشد؛ اکنون نمی‌توان قضاوت کرد برای این که دولت توانسته در سفر‌های استانی موفق عمل کرده یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اقای کنعانی لطفا شانتاژنکنید اقدامات دولت حسابی برسرسفره مردم نمایان شده مثلا سرسفره من این ماه یارنه من را قطع کردند بنده سرگرد بازنشسته ارتش هستم بحاطر حقوق پایین مسافرکشی میکنم ولی به لفطف دولت مردمی ریشه مردم را زده ویارانه من وامثال منو این ماه قطع کرده است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
قابل لمس که هست چون دلار رو بیست و پنج تحوبل گرفت سی داره تحویل میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
در اخر دولت روحانی ما سفره جع کردیم اول بایدپهن شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
دارن ی احمدی نژاد دیگه میسازن دقیقا همون کار با همون روش که دقیقا همون نتیجه رو هم داره
آخرین اخبار