مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های دهه فاطمیه در خراسان رضوی تاکید دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پهلوان مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ایام دهه فاطمیه در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی برای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید دارد.

او گفت: استفاده صحیح و مداوم از ماسک، رعایت فاصله بین افراد از هر طرف ۲ متر، توزیع نذورات به صورت بسته‌بندی و انجام ‌تهویه مناسب از توصیه‌های مورد تاکید در این زمینه است.

پهلوان گفت: تعبیه و در دسترس بودن تجهیزات ضد عفونی، شرکت نکردن افرادی که واکسیناسیون کامل دریافت نکرده‌اند در این مراسم، ممنوعیت خوردن و آشامیدن در حین مراسم و جلوگیری از افراد با علائم بیماری از دیگر اصول بهداشتی است که باید جدی گرفته شود.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ با عنوان مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و با محور لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قالب ۲۲ صفحه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش بهداشتی تهیه شده و برای اجرا به نهادها و سازمانهای مرتبط ابلاغ شده است.

او گفت: در این راهنما بهداشتِ دست در تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت فردی، بهداشتِ تهویه ساختمان، نظافت و گندزدایی و بهداشت مواد غذایی مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار