رئیس جمهور سوریه میزبان هیئت اتحادیه مهندسین عرب در دمشق بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز جمعه هیئت اتحادیه مهندسین عرب به ریاست «عادل الحدیثی» دبیرکل این اتحادیه را در دمشق به حضور پذیرفت.

بشار اسد در این دیدار بر اهمیت گفتگو بین سازمان‌ها و اتحادیه‌های عربی تاکید کرد و این گفتگو را فرصتی برای تبادل افکار و تجربه‌های تخصصی و فنی و تریبونی برای بحث و گفتگو درباره مسائل و مشکلات ملت‌های عربی دانست که از طریق آن می‌توان راه حل‌های احتمالی برای حل این مشکلات را مطرح کرد.

وی افزود: این سازمان‌ها و اتحادیه‌ها تبلور نبض واقعی ملت‌های عربی هستند و نقش سیاسی و اجتماعی مهمی را در محقق ساختن انسجام و همبستگی مردمی عربی بر عهده دارند.

در این دیدار، اعضای هیئت اتحادیه مهندسین عرب نیز بر اهمیت حداکثری سرمایه گذاری‌های عربی - عربی و بازتاب گسترده آن در بهبود وضع ملت‌های عربی تاکید کردند. آن‌ها همچنین به نقش اتحادیه‌ها در جذب سرمایه گذاری‌های عربی- عربی و برداشتن موانع پیش روی آن اشاره و تاکید کردند این سرمایه گذاری‌ها باید در درجه نخست در مسیر مشارکت برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ تروریستی در سوریه به کار گرفته شود.

گفتنی است اتحادیه عرب گرچه در ابتدا از گروه‌های مخالف بشار اسد در سوریه حمایت می‌کرد، اما با گسترش پیروز‌های محور مقاومت و عقب راندن تروریست ها، این اتحادیه نیز مجبور به پذیرش حقیقت پیروزی ملت سوریه بر دشمنان داخلی و خارجی شد. طی چند ماه اخیر اتحادیه عرب و کشور‌های عربی کوشیده اند روابط خود را با دمشق از سر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار