معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در نقاط مختلف استان مسدود شده که بیشترین آن مربوط به دشت‌های شرقی بوده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: با مسدود شدن ۲۵۰ حلقه چاه، حدود ۶ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌های استان برگشت داده شد که رقم قابل توجهی است.

مومن پور تعداد چاه‌های مجاز در استان را ۱۴ هزار حلقه و چاه‌های غیرمجاز هشت هزار حلقه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در بعضی از محدوده‌های مطالعاتی استان به تناسب وضعیت آبخوان و یا منابع آبی مجوز در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی صادر می‌شود، اما در شرق استان در مناطق ممنوعه مجوزی داده نمی‌شود.

او یادآور شد: مردم از طریق تماس تلفنی با شماره تماس ادارات منابع آب شهرستان‌ها یا شماره شرکت و مراجعه حضوری، حفر چاه غیرمجاز را گزارش دهند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های مجاز به منظور ممانعت از برداشت اضافه آب انجام می‌شود، ادامه داد: اولویت نصب کنتور‌های هوشمند حجمی در استان تا پایان برنامه ششم توسعه، بر روی چاه‌های کشاورزی دارای دبی سه لیتر بر ثانیه تعیین شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.