کنار هم قرار گرفتن ۲ نهاد حوزه علمیه و دانشگاه باعث برطرف شدن بسیاری از موانع و مشکلات کشور می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  دو امر تحصیل و تذهیب از ویژگی های اصلی دانشگاه های اسلامی است، موضوعات مهمی که دانشجویان را می تواند به سمت و سوی به دو قشر اندیشمند و برنامه ریز جامعه که نقش مهمی را در پیشرفت های کشور و همچنین جلوگیری از تهاجمات فرهنگی ایفا می کنند، سوق دهند، به عنوان مثال: فراگیری علوم اسلامی و مذهبی برای دانشگاهیان و همچنین مسلط شدن حوزه های علمیه به علوم روز باعث می شود فضای بیشتری برای تربیت متخصصان کار آمد در جهت حل مشکلات کشور ایجاد شود، بنابراین وحدت حوزه علمیه و دانشگاه ها را می توان به عنوان دو بال علمی و فرهنگی کشور تشبیه کرد، موضوعاتی که ناکارآمدی ها را کاهش و توانمندی های را در کشور افزایش می دهند.

اما اهمیت این موضوع ها به زحمات، رشادت ها و تلاش های یک شهید والامقام؛ شهید محمد مفتح رئیس دانشکده الهایات تهران باز می گردد که با ایجاد وحدت میان ۲ نهاد حوزه علمیه و دانشگاه توانست بسیاری از مشکلات کشور را در زمینه تحصیل و تذهیب برطرف سازد، به همین منظور  و به مناسبت روز شهادت این روحانی ۲۷ آذر ماه را به نام روز وحدت حوزه علمیه و دانشگاه نامگذاری کردند.

وحدت میان حوزه علمیه و دانشگاه ارمغان های فاخر انقلاب است

حجت الاسلام محمد شریفانی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد، گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه از ارمغان های فاخر انقلاب و همچنین از ابتکارات روزهای آغازین انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

او افزود: اگر این دو حوزه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و هم اندیشی میان آن ها صورت گیرد بسیاری از مشکلات را حل می کند و این موضوع به ضرر دشمنان کشور و اسلام است، به همین دلیل آنها در تلاش هستند تا میان دو قشر فرهیخته جامعه فاصله ایجاد کنند. 

حجت الاسلام شریفانی، ادامه داد: تاسیس رشته های میان رشته ای در حوزه علمیه و دانشگاه و ثبات قوت این ۲ موضوع به همکاری طرفین بستگی دارد و برای ادامه دار بودن آن باید جلسات هم اندیشی و ارتباط متقابل صورت گیرد.

وحدت بین حوزه و دانشگاه بسیاری از موانع و مشکلات کشور را حل می کند

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد، بیان کرد: بُعد معنوی حوزه ها و آزاد اندیشی از نقاط مثبت این قشر محسوب می شود و تلاش شده این ابعاد مانند مولفه اعتکاف و نشست های آزاد اندیشی به دانشگاه ها منعکس شود. همچنین از طرفی بعد از انقلاب تلاش شده تا نقاط مثبت دانشگاه ها مانند: نشست های علمی، کارهای هدفمند و عملیاتی کار کردن به حوزه های علمیه منتقل شود.

هم اندیشی بین حوزه و دانشگاه، توطئه های دشمن را خنثی می کند

او ادامه داد: راهکار موثر برای تقویت این وحدت، توسعه جلسات هم اندیشی به صورت رسمی است تا رشته های مقارن در این دو قشر به یکدیگر نزدیک شوند. 

وحدت بین حوزه و دانشگاه بسیاری از موانع و مشکلات کشور را حل می کند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار