مدیرکل راهداری و حمل جاده‌ای استان کرمانشاه در آستانه گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برنامه‌های اجرایی این اداره کل را در هفته مذکور تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : فلسفه ۲۶ آذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حمل و نقل و رانندگان نام گرفته، بر مبنای مجاهدت و تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۳۶۲ به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای تخلیه بنادر از کالا‌های استراتژیک و مایحتاج مردم در دوران دفاع مقدس بوده است.

او گفت : ۱دی نیز به عنوان شروع اولین روز زمستان و اوج تلاش و فداکارای و آمادگی راهداران برای نگه‌داری راه‌ها و باز نگه داشتن آنهاست که بر اساس این روز به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.

کرمی افزود: با توجه به شرایط وجود بیماری کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور از انجام بسیاری از برنامه در این هفته به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی معذوریم و به برنامه‌های این اداره کل در گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با غبارروبی و ادای احترام به مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه، ۲۶ آذر ماه و افتتاح چندین پروژه عمرانی آغاز می‌شود.

او با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: در این مراسم تجلیل از رانندگان نمونه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، به نمایندگی از سوی جامعه تلاشگر رانندگان، منتخبین راهداران، همچنین تقدیر از خانواده‌های راهدارانی که در یک سال گذشته در حین انجام مأموریت و خدمت، دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافته‌اند، با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

کرمی درباره دیگر برنامه‌های هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: تبلیغات در محیط اداره کل و ادارات تابعه، نصب تبلیغات محیطی بنر بر روی بیلبورد‌های جاده ای، ارسال پیامک تبریک، اهدا خون توسط کارکنان و راهداران از دیگر برنامه پیش بینی شده برای این هفته است.

او گفت: آماده سازی کلیپ‌های آموزشی با مضامین ایمنی و شناخت فعالیت راهدارن جهت انتشار در شبکه درسی شاد با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان به صورت مجازی، برگزاری مسابقات از طریق رادیو و تلویزیون شبکه استانی زاگرس، آماده سازی ویژه برنامه سیمای راهبران و صدای راهبران، آماده سازی و ارسال یاداشت و مقالات به جراید و رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل در هفته مذکور است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.