رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نیرو‌های مسلح و نظامی، آمادگی مقابله با هر پدیده‌ای در مرز‌ها را دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهریار حیدری رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرز دوغارون گفت: نیرو‌های ارتش و مرزبانی، آمادگی مقابله با هر پدیده‌ای را در مرز‌ها دارند و با اشرافیت اطلاعاتی و نظامی آن‌ها امنیت پایداری در منطقه برقرار است.

او گفت: مرز دوغارون در طی شرایط ناامنی در افغانستان، از مرز‌های فعال است و برای کشور یک مرز راهبردی محسوب می‌شود.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین اقداماتی هم برای تقویت امنیت و کمک به نیرو‌های مسلح در مرز‌ها باید از سوی مجلس و دولت صورت گیرد.

حیدری با بیان اینکه مرز یک فرصت برای مرزنشینان است؛ گفت: بخشی از ظرفیت مرز‌ها برای توسعه معیشت مرزنشینان استفاده شده؛ اما در برخی مناطق هم جای کار تحت عنوان مرز مجاز وجود دارد.

او گفت: از وزارت کشور و کارگروه مرز‌های مجاز تقاضا می‌شود و مرز مجازی را در شهرستان صالح‌آباد خراسان رضوی فعال کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: می‌توان با کشور افغانستان از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تبادلات بیشتری داشت و دولت هم به این موضوع تمایل دارد.

او گفت: تقویت دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با کشور‌های همسایه مورد تاکید مجلس است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بازید از مرز‌های شرقی، به شهرستان‌های صالح‌آباد و تایباد در شرق خراسان رضوی سفر کردند.

انتهای پیام// ا. چ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.