رئیس اداره اوقاف آمل از تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت الاسلام بهرامی رئیس اداره اوقاف آمل با بیان اینکه نخستین مراسم تجلیل از حافظان ونخبگان قرآنی در دانشگاه علوم قرآنی آمل برگزار شد، گفت: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی، شورای توسعه فعالیت‌های قرانی با حضور برخی از ادارت، چون آموزش و پرورش، دانشگاه علوم قرانی، ارشاد، اوقاف تشکیل شد وبنا بر این شد کار‌های تخصصی قران به متخصصین این حوزه واگذار شود.

‌بهرامی با بیان اینکه همه رشته‌ها نیاز به تخصص دارد، گفت: در بحث قرآنی چرا نباید به متخصص رجوع کنیم، این شورا تمامی فعالیت‌های قرانی در سطح شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و خیریه آمل گفت: فعالیت این شورا براساس مصوبه شورای عالیه فرهنگی کشور است که در شهرستان پیاده می‌شود.
او از سه کمیسیون در این شورا خبر داد و گفت: کمیسیون امور آموزش که مسئولیتش با آموزش و پرورش است که گروه نخبه هم هستند و برنامه اموزشی را پیگیر هستند.

بهرامی گفت: کمیسیون پژوهش، دیگر کمیسیون است که با توجه به میزبان بودن تنها دانشکده علوم قرانی شمال کشور در آمل، کمیسیون پژوهشی در اختیار دانشگاه علوم قرانی است و کمیسیون ترویج و تبلیغ که با مدیریت اداره ارشاد اسلامی است.

او گفت:برای اولین بار اجماع ادارات مختلف فرهنگی اتفاق افتاد، سال‌های قبل نیز برنامه‌های در خصوص تجلیل از حافظان قرانی برگزار می‌شد، اما این مراسم نخستین تجلیل از حافظان و نخبگان قرانی شورای توسعه فعالیت‌های قرانی بود، که امیدواریم هر ساله برگزار شود.

بهرامی از ظرفیت آمل در حوزه قرانی در جایگاه خوبی دانست و گفت: ۴ نفر از آمل در شانزدهمین مسابقات بین الملل اوقاف به مرحله کشوری رسیدند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.