محمد مهدی اسماعیلی از حمایت های ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی قرآن در قائم شهر گفت: مردمی کردن فعالیت‌های قرانی از اولویت های این وزارت خانه است و از همه اقدامات مردمی در توسعه فرهنگ قرانی حمایت می‌کنیم.

او گفت: ما در دولت تصدی گری نمی‌کنیم بلکه وظیفه ما تسهیل گری ، رفع موانع و کمک به شکل گیری محافل قرآنی در سراسر کشور است.

اسماعیلی یکی از ماموریت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توسعه و ترویج فرهنگ قرانی دانست و ادامه داد:همه ما افتخار می‌کنیم که این لیاقت را داشته باشیم تا خادم قران لقب بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:بزرگترین معلم قرآن رهبر فرزانه انقلاب است که محافل قرآنی ایشان در ماه مبارک رمضان سالیان سال برگزار می‌شود.

او افزود: بیش از ۱۱۰ میلیون دز واکسینه کرونا تاکنون در کشور تزریق شده و با رفع محدودیت ها فضای مناسب فرهنگی و قرآنی برای برگزاری مجالس انس با قران دوباره باید برقرار شود.

 

لزوم جلوه رفتار قرآنی در دستگاه‌های اجرایی

آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در آغاز مراسم اختتامیه جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی قرآن در قائم شهر، گفت:رفتار قرآنی باید در دستگاه‌های اجرایی و حکم رانان خودش را نشان دهد و بزرگترین مطالبه گر برای فرهنگ قرآنی فعالان این عرصه هستند.

او افزود:حافظان، قاریان و دست اندرکان قرآنی در جامعه ما باید فعالیت های کمی و کیفی خود را گسترش دهند و رفتار قرانی در سبک زندگی مردم و حکمرانان خودش را نشان دهد.

لزوم گسترش محافل انس با قران در سراسر مازندران

حسینی پور استاندار مازندران  نیزگفت: محافل انس با قرآن و قرائت‌های مجلسی  باید در سراسر شهرستان‌های استان گسترش  پیدا کند و ما نیز وظیفه داریم برای ترویج احکام نورانی قرانی در استانی که نمادی از گردشگری جهان اسلام است تلاش کنیم تا نمونه منحصر به فردی از استان قرانی در گردشگری باشیم.

او افزود: مازندران با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهیدی که تقدیم انقلاب کرده است رتبه سوم کشوری را در موضوعات قرآنی دارد و این رتبه قرانی موجب افتخار استان است.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستکاه‌های اجرایی بر اساس وظایف شرعی و قانونی بتوان نورانیت قرآن را در استان به مسیری رساند که رتبه اول کشوری را شاهد باشیم.


لزوم تدبر در قرآن

آیت‌الله علی معلمی امام جمعه قائم‌شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان نیز در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری به تلاوت‌های مجلسی عنایت دارند و اگر مفاهیم قرآنی در دل‌ها بنشیند، دل شاداب می‌شود و شفابخش می‌شود.

او افزود: بهترین کلام، وحی الهی است اما پس از خواندن، فهم و تدبیر در قرآن باید مورد نظر باشد.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، فرمانداری، ستاد برگزاری نماز جمعه، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری و موسسات قرآنی و به ویژه موسسه قرآنی گنجینه نور تلاش‌های زیادی کردند تا جشنواره قرآنی به بهترین شکل در قائم شهر برگزار شود که جای قدردانی دارد

برگزاری جشنواره قرآنی فجر

جعفری دبیرکل جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور نیز گفت: ده‌ها هزار هیأت مذهبی در کشور وجود دارد که اگر یک تفکر قرآنی داشته باشند صد‌ها جشنواره تلاوت مجلسی در کشور باید برگزار شود.

او افزود: تبدیل هیأت‌های مذهبی به هیأت‌های قرآنی و عترتی مورد انتظار است تا در یک سال از نظر قرآنی جهان اسلام را فتح می‌کنیم.

جعفری ادامه داد: جشنواره قرآنی فجر دهه فجر امسال در کشور برگزار خواهد شد و انتظار داریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همانگونه که در جشنواره‌های فیلم و موسیقی فجر شرکت می‌کند در این جشنواره هم حضور فعالی داشته باشد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار