رئیس‌جمهور امروز در دوازدهمین سفر استانی خود به همراه برخی از وزرای دولت سیزدهم وارد استان یزد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز جمعه ۲۶ آذر در دوازدهمین سفر استانی خود به همراه برخی از وزاری دولت سیزدهم وارد استان یزد شد.

خدمت صادقانه اولویت دست‌اندرکاران دولت سیزدهم

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به یزد و بازدید سرزده از واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان در بافت تاریخی و جهانی دارالعباده حضور یافت و از نزدیک روند رسیدگی به بافت تاریخی مسجد جامع یزد قرار گرفت.

رئیس جمهور بعد از بازدید از مسجد جامع در محدوده بافت تاریخی با شهروندان یزدی دیدار و گفت و گو کرد و پای درد  دل آن‌ها نشست و گفت: خدمت صادقانه و بی‌منت اولویت دست‌اندرکاران در دولت سیزدهم است.

او  در گفت و گو با مردم یزد مهمترین اولویت دولت در  استان یزد را رفاه عمومی جامعه با استفاده از ظرفیت‌های موجود دانست و گفت: سعی داریم ظرفیت‌های خفته شهر و استان یزد را به نفع مردم احیا کنیم و برای این مهم به کمک و مشارکت همه جانبه مردم نیز نیاز داریم.

استان یزد منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه بازدید‌های سر زده خود از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان از نیروگاه خورشیدی فهرج بازدید کرد.

او گفت: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

رئیس جمهور با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد گفت: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

 نیروگاه خورشیدی  در فهرج با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال به مدت ۲ سال در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث و به بهره‌برداری رسید.

کارخانه الکترو کویر نمادی از خنثی‌سازی تحریم‌ها است

رئیس جمهور گفت: کارخانه الکتروکویر نمونه یک کار موفق است که توانسته با همت و تلاش به فناوری پیچیده تولید تابلوهای برق دست پیدا کند.

رئیس جمهور  گفت: این کارخانه نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می شود که در مقابل تحریم هایی که می خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

این کارخانه یکی از نمونه های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلو های برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می کند.

بازدید سر زده رئیس جمهور از یک کارخانه تولید قطعات برقی در یزد

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان یزد، به طور سرزنده از یک کارخانه برق واقع در شهرک صنعتی یزد بازدید کرد.

او در این بازدید در جریان روند کار و بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه قرار گرفت.

دستور رییس‌جمهور برای راه‌اندازی مجدد یک واحد تعطیل شده نساجی در یزد

رئیسی در بازدید از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری، فعال شود.

وی افزود: تعطیلی چنین واحدهای تولیدی انسان را رنج می دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است.

رئیسی گفت: بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

رئیس جمهور گفت:  هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

کارخانه خوش ریس یزد که در سال ۸۲ افتتاح شده بود با دارا بودن ۳۰۰ کارگر و از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک، تملک و تعطیل شده بود.

 

بازدید رئیس جمهور از کارخانه ریسندگی خوش ریس

تلاش ما حل مشکلات مردم است

رئیس‌جمهور در فرودگاه یزد گفت: وظیفه ما رسیدگی ویژه و تلاش مضاعف برای حل مشكلات مردم است.

او افزود: یزد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری اقتصادی است همه باید دست در دست هم  بااستفاده از دانش بومی استان را توسعه دهیم.

در سفر رئیس جمهور، وزیر میراث فرهنگی در شهرستان یزد، وزیر بهداشت در شهرستان خاتم، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ابرکوه، وزیر راه و شهرسازی در میبد، وزیر نیرو در تفت و وزیر ورزش و جوانان در میبد حضور خواهند داشت.

 بازدید از برخی طرح‌های در دستور کار استان و همچنین بازدید کاملاً سرزده که از سوی نهاد ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان یزد است.

 دیدار با نخبگان، شورای اداری و خیرین بخش دوم سفر رئیس جمهور در استان یزد است.

 

بازدید سرزده رئیس جمهور از یک واحد نساجی در یزد که ۸ سال متروکه بوده است

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ورود رئیس جمهور به فرودگاه یزد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ﻣﺠﺘﺒﻲ
۰۱:۴۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
اﻗﺎﻱ ﺭﻳﺳﻲ ﺷﻤﺎ اﺯ اﻧﻘﻼﺏ ﺗﺎ اﻻﻥ ﺗﻮﻱ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻮﺩﻩ اﻳﺪ ﺑﻴﺶ اﺯ ﭼﻬﻞ ﺳﺎﻝ ﻫﺴﺖ ﺩﺭ ﺭﺩﻩ ﺑﺎﻻ ﺧﺪﻣﺖ ﻛﺮﺩﻩ اﻳﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺭا ﻣﻴﺪاﻧﻴﺪ ﺳﻔﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﻴﭻ اﺛﺮﻱ ﻧﺪاﺭﺩ ﺑﺮاﻱ ﺭﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﺮﺩﻡ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
خداوند کمک ات کند آقای رئیسی تا بتوانی مشکلات را حل کنی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
بد نگذره جناب رئیسی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
که چی مثلا خجالت نمیکشن یعنی نمیفهمن تومملکت چه خبره مردم مسخره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
کاملا مشخصه فکر مردمید تو سه ماه 60 رفت رو پراید 10 تومان روی شیر خشک 7 توان روی روغن 10 تومان روی برنج و.............
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۰:۰۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
درود بر دولت مردمی
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۹:۵۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن کنید که یکساله تا به امروز 110 میلیون داده ایم و هر بار پیامک میاد که اگه تا فلان تاریخ این مبلغ 50 میلیون را واریز نکنید به منزله حذف شما از این طرح است یک وامی در نظر بگیرد شوهر کارگر من از کجا بیاره ، ما از خورد و خوراک و پوشاک مان زدیم والا چه مسئولانی داریم ما که فقط حرف از اسلام میزن و زنان مسلمان این مملکت باید برای خرجی خدمتگذاری در خانه غریبه های بعضا بی وجدان کنند