مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به مصوبه ویژه برای رونق تجارت مرزی استان، گفت: از این پس مرزنشینان استان می‌توانند به صورت هفتگی ۸۰۰ قلم کالا به ارزش ۴۰۰ دلار را بدون تشریفات گمرگی وارد یا صادر کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  مبین علی میرذمدیر بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به مصوبه ویژه کارگروه مرز سیستان و بلوچستان برای رونق تجارت مرزی استان گفت: از این پس مرزنشینان استان می‌توانند به صورت هفتگی ۸۰۰ قلم کالا با مجموع ارزش ۴۰۰ دلار را بدون تشریفات گمرگی وارد یا صادر کنند.

با اشاره به اینکه این مصوبه از هم‌اکنون اجرایی شده، گفت: تنوع ۸۰۰ قلم کالای در نظر گرفته شده برای صادرات و واردات بسیار بالا بوده و اقلامی از جمله لوازم یدکی، لوازم صوتی، لوازم تصویری، لوازم خانگی، مواد غذایی و پارچه در این لیست قرار دارد و علاوه بر آن دامداران نیز می‌توانند با ارائه نامه جهاد کشاورزی بدون محدودیت واردات کاه و لوخ انجام دهند.

وی گفت: مصوبه ذکر شده مشمول مرزنشینان ساکن تا شعاع ۵۰ کیلومتری نقاط صفر مرزی استان است که دارای کارت مرزنشینی هستند که این افراد می‌توانند برای مبادلات تجاری به بازارچه‌های مرزی فعال استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.