فیصل بن فرحان اعلام کرد که هیچ نشستی در اردن بین مقامات عربستان و ایران برگزار نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی گزارشات مبنی بر دیدار محرمانه مقامات ایرانی و سعودی در اردن را تکذیب کرد.

بن فرحان در یک کنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره اعلام کرد: «هیچ نشستی اخیرا بین مسئولان عربستان و ایران در اردن برگزار نشده است. اردن میزبان یک کنفرانس امنیتی بود که در آن چندین نفر از کشور‌های مختلف شرکت داشتند.»

او با بیان اینکه ۴ دور مذاکرات مستقیم بین تهران و ریاض انجام شده است، ادعا کرد: «ما پذیرای هرگونه گفت‌وگو هستیم و  بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید داریم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رسانه‌های خبری چندی پیش اعلام کرده بودند که نمایندگان عربستان و ایران در امان، پایتخت اردن، نشستی محرمانه برگزار کردند. به گفته این منابع خبری، ایران و عربستان در این گفت‌وگو‌ها تمایل خود را برای توسعه روابط و تقویت ثبات منطقه‌ای اعلام کرده بودند.

در آخرین مرحله این مذاکرات مقامات کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات سعودی دیدار کرده و دو طرف نشست‌های مشترکی را انجام دادند. با این حال عربستان حتی حین مذاکرات با ایران هم ادعا کرده بود که برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری می‌کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
این فیصل چقده چندش آوره قیافش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
باشه خب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
این دوباره حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
خخخخخ
Yjc
این دیگه چه جانوریه ؟؟؟؟؟
Yjcخودت بخونی کافیه منتشر هم نکنی فدا سرت
آخرین اخبار