رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سیرجان گفت: یک خانواده پنج نفره در شهر بلورد که با گاز CO مسموم شده بودند، با سرعت عمل عوامل اورژانس از مرگ نجات یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نبی الله حیدر پور مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سیرجان  گفت: امروز ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ مسمومیت یک خانواده پنج نفره با گاز CO در شهر بلورد گزارش شد.

او بیان کرد: پس از اعلام به مرکز ارتباطات کارکنان اورژانس بلورد و نجف شهر به سرعت به محل اعزام شدند و ضمن ارائه خدمات درمانی اولیه، نسبت به انتقال آن‌ها به مرکز درمانی اقدام کردند.

 حیدر پور با اشاره به آمارمسمومیت با گاز مونوکسید کربن بیان کرد: تاکنون در شهرستان سیرجان از ابتدای مهر ماه، ۲۱ نفر دچار این مسمومیت شده اند که از این تعداد ۱۵ نفر بزرگسال و تعداد ۶ نفر کودک بودند که خوشبختانه تا کنون فوتی در اثر این مسمومیت نداشتیم.

او افزود: از این تعداد ۲۱ نفر دچار مسمومیت با درجات مختلف اختلال هوشیاری شدند که برخی به صورت سرپایی درمان شده و برخی دیگر در مراکز درمانی بستری شده اند.

 حیدر پور خروج لوله و اتصالات وسایل گرمایشی، استفاده از گازپیک نیک و خوراک پزی برای تولید گرما به‌ویژه درفضا‌های بسته و چادر مسافرتی و استفاده از زغال چوب به‌ویژه در روستاها، برای تولید گرما را بیشترین علل مسمومیت در شهرستان دانست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار