مسئول بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه شهدا قهرمانان واقعی گام اول انقلاب اسلامی هستند گفت: مکتب شهدا سفینه النجات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سهراب انبارکی، مسئول بسیج حقوقدانان کشور در اجلاسیه ۱۸۱ شهید حقوقدان که به میزبانی استان قزوین برگزار شد، گفت: شهدا در گام دوم انقلاب، شناسنامه انقلاب اسلامی هستند و باید اعمال خود را با شهدا بسنجیم.

مسئول بسیج حقوقدانان کشور با تأکید بر اینکه مکتب شهدا سفینه النجات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اخلاق، معنویت، علم آموزی، عزت ملی و بسیاری از موضوعات دیگر که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شده در سیره شهدا وجود دارد.

وی افزود: خدمت به مردم از اوجب واجبات است و شهدا برای اسلام، دین، معنویت و خدمت به مردم هیچ گونه کوتاهی نکردند.

انبارکی خاطرنشان کرد: شهدای حقوقدان در سراسر طول انقلاب اسلامی خدمت رسانی کرده و از ابتدای انقلاب اسلامی تا دفاع از حرم، با بذل جان خود برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب وارد عمل شده اند.

مسئول بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه در مکتب شهدا تمامی اقدامات باید برای خدا باشد، گفت: شهدا مردان میدان اخلاص بودند و همواره در این مسیر قدم برداشتند و ما هم باید در این مسیر قدم برداریم.

وی افزود: امسال ۲۵ یادواره شهدا و هشت اجلاسیه برای شهدای حقوقدان در سراسر کشور برگزار می‌شود که این مراسم‌ها مقدمه‌ای برای کنگره شهدای حقوقدان در سال آینده است.

ضرورت زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و فرهنگ شهادت در جامعه

علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این مراسم گفت: برگزاری چنین جلساتی جزو ضرورت‌های جامعه است و نباید تصور کرد که این جلسات در قالب سیستم‌های اداری تعریف می‌شود.

وی افزود: همانگونه که شهدا با جهاد خود، امنیت و بقای جامعه را تامین و تضمین کردند ما هم باید در عمل، تکالیف خود را به خوبی انجام دهیم.

شعبانی تصریح کرد: تمامی کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند باید برای ادای دین خود به شهدا تلاش کنند و بر همین اساس دادگستری استان برای برگزاری این اجلاسیه و ادای وظیفه خود نسبت به شهدا و خانواده‌های آن‌ها اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: روحیه شهادت طلبی و زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه ضروری است و کوتاهی در این امر، به طور قطع به امنیت کشور آسیب می‌زند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان قزوین، کشور‌های غربی همواره به روش‌های مختلف به دنبال براندازی و توطئه علیه نظام و ملت ایران هستند و هجمه بسیار منسجم و پیچیده جهانی را علیه کشور شکل داده اند، ولی فرهنگ شهادت طلبی، تمامی توطئه‌های آن‌ها را خنثی و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

قدم زدن در مسیر شهدا سعادت را به دنبال دارد

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین هم در این اجلاسیه گفت: تفاوت هشت سال دوران جنگ تحمیلی با سایر جنگ‌های دنیا این بود که تمامی اقشار، طیف‌ها و رده‌های سنی در آن وارد جنگ شدند و حتی حقوقدانان که می‌توانستند در سنگر دیگری خدمتگذاری کنند هم راهی میدان نبرد شدند.

وی افزود: شهید بهشتی، سیدالشهدای شهدای حقوقدان است که امام خمینی (ره) در وصف ایشان فرمود شهید بهشتی یک امت بود و همین یک عبارت نشان دهنده بزرگی جایگاه شهید بهشتی است.

سردار آتانی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، بیان کرد: حضرت زهرا (س) در خطبه فدک که برای کل تاریخ و برای همه بشریت ایراد کردند دلیل دشمنی با امیرالمومنین علی (ع) را ایستادگی ایشان در مسیر حق و تیزی شمشیر او بر لقمه حرام آنان عرض کردند.

وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که جبهه مخالف انقلاب اسلامی هم همین ویژگی‌ها را دارند و تیزی تیغ شهیدان را درک کرده اند و در این مسیر از هیچ گونه دشمنی کوتاه نمی‌آیند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: خدای طبس، خدای امروز ملت ایران هم است و هر کس در مسیر شهدا قدم بردارد به طور قطع امداد خداوند متعال را در کنار خود خواهد دید.

سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح راه شهدا را با افتخار طی کرده و آرزو می‌کنند که هرچه سریعتر به قافله شهدا برسند، تأکید کرد: امروز دستاورد‌های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و در این مسیر با تمام قدرت قدم برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.