مراسم یادواره شهدا در مسجد حسینی خیابان راه آهن قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در مراسم یادواره شهدا که در مسجد حسینی خیابان راه آهن قزوین برگزار شد، گفت: عقل و دین با یکدیگر رفاقت دارند، در حالی که مخالفان دین تلاش کردند عقل و دین را دو مقوله جدای از هم معرفی کنند، اما رسول خدا (ص) فرموده هر کسی عاقل‌تر باشد، بیشتر به سمت دین می‌رود.

نماینده، ولی فقیه در استان بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده کسانی به دین بی‌اعتنا می‌شوند که خردمند نباشند و هر کسی خردمندتر و صاحب عقل بیشتری است، نسبت به دین و عبادت، علاقه بیشتری نشان می‌دهد چرا که گوهر دین را عقل می‌شناسد.

وی اضافه کرد: برای افزایش اطلاعات و آگاهی از دین باید بیشتر تلاش کنیم و زحمت بکشیم چرا که این توصیه و سفارش دین و پیامبر (ص) است و اگر همت نکنیم، بسیار ضرر می‌کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: یکی از جلسات بسیار خوب تفسیر که از تلویزیون پخش می‌شود، جلسات تفسیر آیت‌الله جوادی آملی است، تلاش کنیم با نشستن پای درس ایشان نسبت به مسائل دین و قرآن آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: پیامبر (ص) در ادامه ویژگی‌های آدم مؤمن عاقل می‌فرمایند، انسان عاقل ثروتی که او را زیر بار ذلت دیگران ببرد، نمی‌پسندد و مؤمن عاقل هیچگاه خود را از دیگران برتر و بهتر نمی‌داند و همواره دیگران را بهتر از خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار