وزیر ارشاد در ساری گفت: ۸۰ درصد نیاز داخل کشور تا یک سال و نیم آینده با کاغذ ایرانی تامین خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری گفت: با توجه به ظرفیت های داخل کشور تلاش می شود ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز داخل تا یک سال و نیم آینده با کاغذهای تولید شرکت های ایرانی تامین شود.

او افزود: حدود ۳۰۰ هزار تن کاغذ سالانه در کشور مصرف می‌شود و رویکرد دولت نیز خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای چاپ روزنامه ۳۰ هزار تن و برای چاپ و نشر حدود ۲۷۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز است و آموزش و پرورش نیز به ۴۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد که باید مشخص شود چه میزان از کاغذ را می‌توان در داخل تامین کرد.

اسماعیلی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کارخانجات تولید کاغذ کشور می‌توان تا ۸۰ درصد نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر را در داخل تولید و تامین کرد که تا یکسال و نیم آینده این کار انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت به دنبال آن است که مجموعه‌های داخلی را به صورت بسیار جدی حمایت کند.

او افزود: صنایع چوب و کاغذ مازندران توانمندی‌های زیادی دارد و امیدواریم با نلاش کارکنان آن و حمایت دولت از جمله آموزش و پرورش، صمت و فرهنگ و ارشاد نیاز‌های داخلی  از کارخانه‌هایی نظیر چوب و کاغذ مازندران تامین شود.

آمادگی برای تامین کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش

نیک‌نژاد مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران نیز گفت: این کارخانه ظرفیت تولید ۱۷۵ هزار تن  انواع کاغذ تحریر و روزنامه  را دارد و تا پایان سال ۸ هزار تن کاغذ تولید می کند.

او افزود: برای تولید کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش برای چاپ کتاب های درسی نیاز به انعقاد قرارداد و پیش پرداخت داریم که اگر این امر محقق شود شرکت چوب و کاغذ می تواند ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که دیشب وارد مازندران شده بود در ادامه سفر به دیدار آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران می‌رود و بازدید از تالار مرکزی ساری و سخنرانی در اختتامیه شانزدهمین مرحله مسابقات کشوری تلاوت‌های مجلسی از دیگر برنامه‌های سفر وی است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار