حقوق زنان فوتبالیست در مقایسه با مردان قابل قیاس نیست

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفته در یک نشست، برخی زنان فوتبالیست انتقاد داشته‌اند که «حقوق آنها در مقایسه با مردان فوتبالیست قابل قیاس نیست.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفته زنان فوتبالیست از حقوق‌ها و پرداختی‌هایشان انتقاد دارند و درباره این موضوع توضیح داده در یک نشست، برخی زنان فوتبالیست انتقاد داشته‌اند که «حقوق آنها در مقایسه با مردان فوتبالیست قابل قیاس نیست.»

شیخی گفته این تفاوت حقوق در باشگاه‌های مشهور و مطرح کشور مانند سپاهان هم وجود دارد و یک واقعیت است. این نماینده مجلس گفته وزارت ورزش وعده رسیدگی به اینگونه مسائل را داده است.

زنان ورزشکار و کارشناسان از پایین بودن دستمزد و نبود توجه لازم به ورزش زنان در حوزه حرفه‌ای و همگانی انتقاد می‌کنند. فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان دستمزد ورزشکاران زن در یک سال کاری را ناچیز توصیف کرده بود و این اتفاق را عامل «سر خوردگی بسیاری از زنان در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» اعلام کرد.

برخی گزارش‌های پژوهشی بیان کرده‌اند مسائل «ساختاری، مدیریتی، فرهنگی- اجتماعی، سیاسی- حقوقی» در مقابل توسعه منابع مالی و «دیدگاه‌های فقهی متفاوت، حضور و پوشش بانوان در مسابقات بین‌المللی و مسائل اداری» در برابر توسعه حقوقی حضور فعال بانوان در ورزش کشور وجود دارد.

به علاوه، محققان ارتقاء حس خودباوری و اعتماد به‌ نفس زنان، نفوذ بانوان در شبکه‌های رسمی و غیررسمی سازمان‌های ورزشی، ارتقاء سطح رقابت‌های ورزشی بانوان و در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی یا تسهیلاتی برای حامیان مالی ورزش بانوان را به عنوان بخشی از راهکارهای توسعه ورزش بانوان دانسته‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
از قانون شفافیت بگویید
آخرین اخبار