نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بقاع متبرکه ظرفیت‌های زیادی دارند که یکی از آن‌ها آزاد کردن زندانی‌ها است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت:  در سال گذشته تا کنون حج و عمره و عتبات و سوریه تعطیل بوده است، اما این معنایش این نبوده که ما فعالیتی نداشتیم. ما برای زایرانی که سال ۹۹ ثبت نام کردند سرمایه گذاری کردیم، آموزش‌هایی داده و برنامه‌هایی انجام شده است و اگر حج در سال ۱۴۰۱ انجام شود باید برخی از این این برنامه‌ها دوباره انجام شود. متاسفانه در دوران کرونا ما روحانیانی را در کاروان‌ها از دست دادیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: ما محور جلسات خود را انس با قرآن قراردادیم و خصوصا در استان‌های بزرگ برنامه تجدید الصلاه و انس با قران انجام شده یا قرار است انجام شود.

نواب گفت: پس از فروکش کردن کرونا ۴ هزار زائر مشرف شدند. تعدادی سالن در کربلا و نجف ایجاد شده و مقدمات سخنرانی در حرم امام حسین انجام شده و می‌خواهیم این مقدمات را در حرم حصرت عباس نیز انجام دهیم. ساعاتی از شبانه رو خیمه گاه‌ها و ... فقط در اختیار کشور ما است.

وی گفت: یکی از برنامه‌ها که قرار است در حرم امام حسین انجام شود قرائت سوره فجر است. می‌خواهیم پیام هی این سوره را نیز برای مردم بیان کنیم. درباره کمیته فرهنگی اربعین نیز برنامه خاص قران برای کسانی که جزء زائران پیاده روی اربعین بودند انجام شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد:‌ می‌خواهیم زمینه سفر زمنیی به عتبات عالیات فراهم شود، دولت عراق در این زمینه سختگیری‌هایی می‌کرد. راه اندازی سفر حرمین سوریه در دست انجام است. درخواست سفر عمره را هم تقدیم کردیم، اما با توجه به منابع ارزی کشور بعید می‌دانم این انجام شود در حالی که حدود ۵ میلیون و هشتصد و پنج هزار نفر فیش عمره دارند.

او ادامه داد: اماکن زیارتی کارکرد‌های بسیار زیادی دارند که یکی از این کارکرد‌ها صلح افراد و آزاد کردن زندانیان است. برای کارکرد‌های تبلیغی می‌توان از شیوه‌های دیگر استفاده کرد.

نواب بیان کرد: در مسجد نبی سالن‌هایی مانند اسماء الحسنی وجود دارد که برای کار‌های فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمام اسماء خداوند بیان شده و برایش فیلم قرار داده شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: برخی اماکن زیارتی ما می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. یکی از این سالن‌ها سید الرسل است که تمام زندگی حضرت را بیان می‌کند.

او ادامه داد: حرم حضرت امام رضا در رابطه با هفت شهر عشق مقدمات برنامه اش انجام شده و قرار است سالنی به آن اختصاص دهند. این هفت شهر عشق توصیحاتی درباره سامرا و مجف و کربلا و ... دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بقاع متبرکه ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار