فلاح گفت: شهرداری به تنهایی توان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم می‌دانند نزدیک زمستان صحبت‌های مسئولان مرتبط با آلودگی هوا است که متأسفانه روز به روز این مشکل جدی‌تر می‌شود.

وی گفت: سهم دولت در کاهش آلودگی هوا باید بررسی و مشخص شود که چه میزان به وظایف خود عمل کرده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیشترین هزینه ناوگان حمل و نقل عمومی و بازسازی آن به دوش مردم و شهرداری‌هاست، گفت: شهرداری به تنهایی توان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارد و ما باید به عنوان نمایندگان مردم سهم دولت را در این زمینه مطالبه کنیم.

وی گفت: باید مشخص شود افرادی که از خودرو‌های شخصی استفاده می‌کنند چه سهمی را به شهرداری پرداخت کرده‌اند. طرح تردد خودرو‌های شخصی در مرکز شهر باید بررسی شود تا خودرو‌های آلاینده عوارض خود را پرداخت کنند.

فلاح با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های آموزشی در کلانشهر‌ها ضرورت دارد، گفت: ایجاد این شهرک‌ها از افزایش تردد در مرکز شهر جلوگیری می‌کند.

وی گفت: کاهش سرفاصله‌ها و کاهش هزینه سفر، افزایش سهولت دسترسی به تمام نقاط شهر، بهبود سیستم گرمایش و سرمایش می‌تواند انگیزه‌ای برای استفاده مردم از حمل و نقل عمومی باشد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه‌ای شدن پارکینگ‌ها برای مدیران و کارکنان ادارات می‌تواند به کاهش تردد با خودرو‌های شخصی منجر شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار