مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با تاکید بر اهمیت انجام فعالیت‌های پژوهشی گفت: ۲۵ طرح تحقیقاتی در این شرکت اجرا شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد هادی مصطفایی مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان در نشست گرامیداشت هفته پژوهش و ارائه دستاورد‌های پژوهشی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان افزود: فعالیت‌های پژوهشی در این شرکت در سال ۸۷ با ایجاد گروه تحقیقاتی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۵ طرح مطالعاتی و پژوهشی با مشارکت استادان دانشگاه‌های مختلف در این شرکت اجرا شد، ابراز داشت: پژوهش نیاز اساسی کشور و گره‌گشای مشکلات است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان اظهار داشت: کشور‌های موفق از مسیر تحقیق و پژوهش به توسعه رسیده اند و باید این راهبرد در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مصطفایی، با تاکید بر اینکه پژوهش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حوزه آب نیز با توجه به مشکلات فراوان این حوزه از جمله خشکسالی، تغییر اقلیم، کمبود آب‌های سطحی، افت آب‌های زیرزمینی و دیگر چالش ها، انجام فعالیت‌های پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، استفاده از نتایچ پژوهش‌ها را در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی ضروری خواند و گفت: برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی آیین نامه‌ای در بخش مدیریت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تدوین شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.