سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: فعالیت‌های پژوهشی بدون اخلاق محوری نباید انجام شوند چون مبانی اخلاقی از ارکان مهم تولید علم و توسعه آن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا احمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر گناباد گفت: بعد از آن که ویروس کرونا به عنوان یک بیماری ویروسی ناشناخته از حدود ۲ سال گذشته در جهان و به دنبال آن کشور ما گسترش پیدا کرد در ابتدا راه حل واحدی برای برون رفت از این معضل وجود نداشت تا این که پژوهشگران به کمک و میدان آمدند به طوری که در نتیجه این فعالیت‌های تحقیقاتی هشت نوع واکسن برای مقابله با تبعات این ویروس تاکنون تولید شده است و به دنبال تزریق آن بخش زیادی از بیماری مهار شده است و با وجود مشکلات کمبود اعتبارات، ولی گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و به پیشرفت‌های خوبی دست یافتیم.

وی گفت: فعالیت‌های پژوهشی بدون اخلاق محوری نباید انجام شوند، چون مبانی اخلاقی از ارکان مهم تولید علم و توسعه کمی و کیفی و تقویت آن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: فعالیت‌های پژوهشی باید در مسیر تولیدات علمی و فناوری برای کاهش پیامد‌ها و مخاطرات بیماری‌ها بر سلامت عمومی جامعه و انسان‌ها جهت دهی شوند.


بیشتر بخوانید


احمدی گفت: پژوهش موجب افزایش کارآیی و کاربردی شدن تولیدات علمی و جهت دهی آن‌ها در مسیر رفع و کاهش مسایل و مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف می‌شود، چون فعالیت‌های پژوهشی علم را در جامعه شکوفا و به افزایش اعتماد آفرینی و ارتقا و اثر بخشی تولیدات علمی در جامعه کمک می‌کند.

امام جمعه و مسئول نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در این مراسم گفت: فعالیت‌های پژوهشی باید مبتنی بر نیازسنجی قبلی و در جهت نیاز و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه جامعه انجام شود.

وی گفت: باید فعالیت‌های پژوهشی به صورت فناوری و دانش بنیان مورد حمایت قرار بگیرند، چون شرکت‌های دانش بنیان بستر ساز توسعه محسوب می‌شوند؛ انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک دانشگاهی و حوزوی بستر این مهم را هموار می‌کند.

در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از پژوهشگران برتر شامل اعضای هیات علمی و اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی گناباد و همچنین تعدادی از دانش آموزان پژوهشگر گناباد تجلیل شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار