رئیس جمهور آذربایجان خواستار توسعه روابط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان "آذر تاج"، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفت هماهنگی نظامی عملیاتی میان نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال توسعه است.

بر این اساس، "الهام علی اف" رئیس جمهور آذربایجان و "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار علی اف گفت جمهوری آذربایجان با کشور‌های عضو ناتو همکاری‌های راهبردی دارد.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین با اشاره به لزوم اجرای مفاد توافقنامه سه جانبه گفت ما درباره احداث جاده و راه آهن اتصالی شهر‌های مختلف جمهوری آذربایجان به نخجوان از طریق ارمنستان توافق کرده‌ایم. اما مسیر راه جاده‌ای هنوز مشخص نشده است و ما این موضوع را بطور قطع امروز در دیدار سه جانبه با حضور رئیس شورای اروپا مطرح خواهیم کرد.

او تاکید کرد: استفاده از کریدور‌های " زنگزور " و " لاچین " باید یکسان باشد، زیرا بیانیه سه جانبه به وضوح تاکید می‌کند که جمهوری آذربایجان امنیت و دسترسی بدون مانع از این مسیر را تامین خواهد کرد و ارمنستان هم باید همین شرایط را میان جمهوری خودمختار نخجوان و سایر مناطق جمهوری آذربایجان فراهم کند.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: هیچ پستی در مسیر "لاچین" وجود ندارد و در کریدور " زنگزور " هم هیچ پست گمرکی نباید ایجاد شود و در صورتی که ارمنستان بخواهد محموله و تردد‌ها را کنترل کند، ما هم پست گمرکی در کریدور " لاچین " ایجاد خواهیم کرد؛ بنابراین باید یا در هر دو طرف پست گمرکی ایجاد شود و یا باید در هیچکدام نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
پوتین پوتین جونم باعرضه طرف ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
رژیم جعلی باکو و استاندار خائنش علیه ایران همکاری میکنن
ایران مراقب این جوجه کمنیست باشه و زیاد روی مردم اونجا حساب نکنه چون اسقاطیل خوب سرمایه گذاری کرده
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ناتو هم هیچ غلطی نمی تواند بکند بر علیه ایران اسلامی ابرقدرت جهانی بی خود زور نزن الهام خانم خائن جنایتکار خبیث که دستت توی دستان ملعونین شیطان بزرگ و شیطان کوچک است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار