فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: با هدف جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز دو هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی روستای دهریز شهرستان بروجرد توسط یگان حفاظت امور اراضی آزادسازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  سرهنگ همایون بخشی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان  اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ۵ مورد قلع‌وقمع شامل ۴ مورد بنا و یک مورد دیوارچینی، با حکم مسئول قضایی، همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات ذی‌ربط صورت گرفت.

او تصریح کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی بروجرد که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بنا‌های غیرمجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان خاطرنشان کرد: از همه صاحبان ساخت‌وساز‌های غیرمجاز می‌خواهیم با جهاد کشاورزی همکاری کنند و زمین‌های تغییر کاربری داده‌شده غیرمجاز را به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند، زیرا همه اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده‌اند شناسایی می‌شوند حکم قانونی برای آن‌ها صادر و اجرا خواهد شد.

بخشی ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه‌های گزاف مالی، از مردم انتظار داریم پیش از هرگونه تغییر کاربری یا خرید ملک و زمین نسبت استعلام و اخذ مجوز از امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا براثر ناآگاهی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز نکنند و در دام سودجویان گرفتار نشوند.

او بیان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش‌ازپیش در استیفای حقوق مردم یاری کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.