حسینی گفت:استاد و دانشجو ابزار تولید قدرت برای جمهوری اسلامی هستند و تولید قدرت در فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی و صنعت و علم ظهور پیدا میکند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، همایش تجلیل از جهادگران فعال بسیج دانشجویی استان کردستان (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) امروز در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این همایش فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: مسئله دانشگاه و دانشجو در هر کشوری اهمیت ویژه‌ای داشته و از نظر اسلام و ائمه اطهار «علم و دانش» جایگاه رفیعی داشته است.

سردار سید صادق حسینی گفت: دانشجویان و جهادگران تلاش می‌کنند با فداکاری امنیت جانی مردم را در مقابل ویروس کرونا حفظ کنند در حالیکه ممکن است سلامت خودشان نیز به خطر بیفتد.

به گفته او، شهید سردار سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود. او بالاتر از کشور و حتی بالاتر از جهان اسلام برای آزادیخواهی و مبارزه در برابر ظلم و ستم و مردم مستضعف تلاش کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: استاد و دانشجو ابزار تولید قدرت برای جمهوری اسلامی هستند و تولید قدرت در فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی و صنعت و علم ظهور پیدا میکند.

حسینی با اشاره به عوامل پیشرفت و آبادنی کشور،بیان کرد: هر چقدر دانشگاه ما پویا، دینی و انقلابی‌تر باشد موجب تقویت زیرساخت‌های علمی کشور خواهد شد و اگر بخواهیم به قله پیشرفت برسیم باید نشاط و معرفت دینی را در دانشگاه گسترش دهیم.

او بیان داشت: بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما به دلیل دارا بودن روحیه انقلابی و جهادی و همچنین تلاش برای پیشرفت به جایگاه‌های مهمی در صنعت، آب، سدسازی، هوا و فضا، نانوتکنولوژی و ... رسیده ایم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان همچنین با بیان اینکه صنعت وارداتی موجب تضعیف کشور خواهد شد افزود: ابزار اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران «قدرت نرم» او در علم و دانش است که این علم از سایر مولفه‌های قدرت مانند اقتصاد، سیاست، و توان دفاعی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

در ادامه این همایش مسئول بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری که (ما جز با کار انقلابی و جهادی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم)، تصریح کرد: جهادگران به معنای واقع کلمه به فرمایش امام امت جامه عمل پوشاندند.

علی احمدی گفت: فعالیت و افتخارآفرینی گروه‌های جهادی در طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با ویروس کرونا در راستای تحقق فرمان ولایت فقیه قابل توجه و بسیار ارزشمند است.

او افزود: بسیج دانشجویی، ۸۰ گروه دانشجویی فعال در سطح استان را سازمان‌دهی کرده و درعرصه‌های عمران، سلامت، فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگی و دامپزشکی اقداماتی را در قالب طرح شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی به ثمر رسانده است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: حضور ۲۰۰ نفر از دانشجویان جهادی و مشارکت در راه‌اندازی ۲۴ مرکز واکسیناسیون عمومی و حضور به مدت پنج ماه و در دو شیفت کاری از دیگر تلاش‌های گروه‌های جهادی است.

احمدی افزود: با توجه به شرایط سخت کادر درمان در زمان اوج همه گیری این ویروس، ۳۰۰ پرستار جهادی خدمات پرستاری را در سطح استان ارائه دادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.