همزمان با چهارمین روز از هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز و باحضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جشن بزرگ تکلیف ویژه دانش آموزان دختر شهر سنندج برگزارشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امروز و همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز، با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و مسئولین آموزش و پرورش کردستان آئین نمادین جشن بزرگ عبادت ویژه دانش آموزان دختر پایه سوم مدارس آموزگار یک، سوم شعبان و تزکیه آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد و دانش آموزان سن تکلیف خود را طی آیینی ویژه جشن گرفتند.

در این آیین معنوی تربیتی که با مشارکت مدارس آموزگار یک، سوم شعبان و تزکیه برگزارشد؛ دانش آموزان پایه سوم ابتدایی این مدارس با قرائت سوگند نامه، با خدای خود پیمان بستند تا با عمل به واجبات دینی و دوری از محرمات به فرامین خداوند بزرگ عمل نموده و همیشه قدردان نعمت‌های الهی باشند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم معنوی با قدردانی از برپا کنندگان این جشن خطاب به دانش آموزان گفت: هدف از حضور بنده در این برنامه دیدار با شما نوگلان باغ علم و دانایی و قدردانی از زحمات مربیان و معلمان شما بوده است.

پورذهبی در فضای صمیمانه و با زبانی کودکانه چند سوال دینی و شرعی از دانش آموزان پرسید و از آنان خواست همواره حجاب و پوشش اسلامی خود را حفظ کنند.

او همچنین از دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده خواست با شنیدن اذان، نماز اول وقت را از همین امروز آغاز کنند و در ادای این فریضه الهی کوچکترین تساهلی به خود راه ندهند.

حفظ پوشش کامل اسلامی، ادای نماز اول وقت و روزه گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان سه توصیه مهم حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان به دانش آموزان دختر پایه سوم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز سن تکلیف را یکی از بهترین روز‌های زندگی دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده هیچ وقت این روز را فراموش نخواهند کرد.

حجت الله نریمانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در استان در این برنامه معنوی، به بیان مطالبی در خصوص «جشن تکلیف» پرداخت و خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان از امروز در قالب ادای فریضه نماز، به صورت ویژه مستقیما با خدای مهربان ارتباط برقرار می‌کنید.

نریمانی ضمن تبریک این روز مهم به دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده؛ اظهارداشت: امروز فصل جدیدی از زندگی برای شما شروع خواهدشد.

اجرای ویژه برنامه‌های هنری و اجرای سرود همگانی از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

در پایان این مراسم، دانش آموزان شرکت کننده در جشن تکلیف، با امامت امام جماعت مسجد جامع شهر سنندج به اقامه نماز پرداختند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.