مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

هرچه روی پژوهش سرمایه‌گذاری کنیم،کم است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هیچ سرمایه گذاری به اندازه سرمایه گذاری در حوزه پژوهش با ارزش نیست بنابراین هرچه روی پژوهش سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم کم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هرچه روی پژوهش سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم کم است.

او در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر فرهنگی استان، با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری روی کار‌های پژوهشی، افزود: هیچ سرمایه گذاری به اندازه سرمایه گذاری در این حوزه مهم نیست، لذا هرچه روی پژوهش سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم کم است.

یزدان‌پناه با اشاره به جایگاه مهم پژوهش در دستیابی به قدرت، اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی در خاورمیانه ابرقدرت است، این قدرت در سایه پژوهش‌ها به دست آمده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به جهت گیری کار‌های پژوهشی به سمت حل نیاز‌های جامعه، بیان داشت: امروزه کار‌های پژوهشی به سمتی رفته اند که بتوانند پاسخگوی مشکلات جامعه بوده و گرهی از مشکلات را باز کنند.

او سپس با بیان اینکه اینکه امروز پژوهش دیگر محدود به دوره متوسطه نیست، ادامه داد: کار‌های پژوهشی وارد مقطع پیش دبستانی و دبستان شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بیشترین محققان باید محققان حوزه آموزش ابتدایی باشند، گفت: معلمان دوره ابتدایی زمانی می‌توانند ادعا کنند که درتعلیم و تربیت دانش آموزان موفق عمل کرده اند که نتیجه تلاش‌های آن‌ها پرورش انسان‌های موفق در جامعه باشد.

او تاکید کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که محفوظات به هیچ دردی نمی‌خورد، لذا دیگر دانش آموزان مقطع ابتدایی کتاب به دست نبوده و مهارت‌های زندگی می‌آموزند.

دریافت ۷۰۰ اثر پژوهشی  از معلمان و فرهنگیان پژوهشگر استان کرمانشاه

فردین یاوری معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به دریافت ۷۰۰ اثر از معلمان و فرهنگیان پژوهشگر استان در یک سال گذشته، گفت: در نهایت در ارزیابی‌های صورت گرفته ۱۷ اثر به عنوان آثار برگزیده استانی معرفی و نهایتا اثر خانم میرمعینی یکی از معلمان استان به عنوان اثر برگزیده کشوری معرفی شد.


او ادامه داد: همچنین در بیستمین جشنواره پژوهشی نیز که مربوط به آثار معلمان و فرهنگیان استان در چهار سال گذشته بوده، ۵۰ اثر شامل کتاب، مقاله و آثار پژوهشی به دبیر خانه جشنواره رسیده که هفت اثر به عنوان آثار منتخب استانی معرفی شده‌اند.


گفتنی است:ادامه این مراسم با رونمایی از کتاب اقدام پژوهی کرمانشاه و تجلیل از معلم‌های پژوهنده استان همراه بود.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.