مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،قالیچی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی در مراسم هفته پژوهش ضمن گرامیداشت این هفته  به اهمیت پژوهش در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: مسئولان و دست اندرکاران دانشگاه باید به فعالیت‌های پژوهشی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه پژوهش از همان بدو پیدایش انسان وجود داشته افزود: آثار باقیمانده از تاریخ و انسان‌های باستانی نشانگر این است که حتی انسان‌های اولیه نیز به موضوع پژوهش توجه داشتند.

قالیچی با بیان اینکه آموزش گاهی به حاشیه می‌رود گفت: پژوهش خوب از آموزش خوب نشات می‌گیرد به همین دلیل باید در ارائه آموزش‌ها نهایت دقت را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پژوهش کردن خوب است ادامه داد: در کنار انجام کار‌های پژوهشی باید به نتایج پژوهش نیز عمل کنیم و پژوهش را در جامعه کاربردی کنیم که اگر غیر این باشد قطعا خسران می‌بینیم.

وی در ادامه به ارائه مطالبی در خصوص اهداف پژوهش و ضرورت انجام پژوهش پرداخت.

یوزباشی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی هم در این مراسم به ارائه گزارشی مبسوط در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشی واحد استانی پرداخت.

وی ضمن بیان اولویت‌ها و اهداف پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تجاری سازی علم و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشجویان و مدرسان از اهداف اصلی دانشگاه می‌باشد.

یوزباشی ضمن اشاره به برگزاری رویداد‌های شتابی و کارگاه‌های پژوهشی افزود: به دلیل شرایط کرونایی هیچ گاه حاضر نشدیم فعالیت‌های پژوهشی را تعطیل کنیم بلکه با برنامه ریزی‌های انجام شده در مراکز آموزشی توانستیم کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌های شتابی را به صورت فعال و مستمر از طریق وبینار برای علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان برگزار کنیم.

 محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی در ادامه مراسم به تاریخچه پژوهش و فناوری در تاریخ بشری پرداخت.

محسنی هدف از پژوهش را برطرف کردن مشکلات جامعه بیان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین موارد پژوهشی حل کردن معضلات کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

وی در ادامه به بیان برخی از اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش پرداخت.

فیروزی رئیس مرکز آموزشی ماشین سازی تبریز با بیان اینکه نباید بدون پژوهش کاری انجام دهیم گفت: آموزه‌های اسلام و توصیه بزرگان دین نیز بر این اصل استوار است که برای انجام هر کاری حتما تحقیق و پژوهش کنید.

وی با بیان اینکه تکریم دارنده علم بهترین راه گسترش علم و دانش است افزود: در همین راستا تجلیل از پژوهشگران و فناوران باید به صورت هدفمند انجام پذیرد.

در پایان این مراسم از برترین ­های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.