همزمان با هفته پژوهش، فناوری و نوآوری، مراسم گرامیداشت این هفته با محوریت دانشگاه پژوهش محور و آیین تجلیل از پژوهشگران برتر و برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان، امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دکتر جوانپوررئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در این مراسم، از تبریز به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی کشور دانست و بر ارتباط بیش از پیش دانشگاه و صنعت تاکید کرد.

او به تحریم‌های اقتصادی اخیر توسط استکبار جهانی در کشور اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به خودکفایی و پیشرفت‌های اقتصادی ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضروری است و تلاش جدی، شبانه روزی و جهادی نیاز است تا عقب ماندگی‌ها در این زمینه جبران شود.

او افزود: با همت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها شاهد جهش بزرگ علمی در زمینه تحقیق و پژوهش در چله دوم انقلاب در کشور بوده ایم و امیدواریم بخشی از نیاز‌های علمی کشور از این طریق تامین شود.

دکتر حسن رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز گفت: سیستم دانشگاه‌ها تا قبل از دهه ۸۰ آموزشی بود و بعد از این دهه وارد مرحله پژوهشی شده است و در این بین کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نقش اساسی در دانشگاه‌های نوآور داشته اند.

اوافزود: دانشگاهی نوآور است که روش‌های نوآورانه داشته باشد و تحقیق و پژوهش را در کنار انتقال فناوری به جامعه در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد.

در کنار این مراسم، نمایشگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز با عنوان «یاریگر هم باشیم» با هدف اطلاع رسانی درخصوص برنامه‌های ستاد و نحوه علمی و تخصصی کردن مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها و معرفی انتشارات، کتب و فصلنامه‌های دفتر تحقیقات و پورتال کتابخانه دیجیتال این ستاد در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برپا شده بود.

در پایان این مراسم از ۴۰ پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشگاه‌های آزاد استان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: پژوهش ، دانشگاه آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.