استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجموع اقدامات انجام شده و در حال انجام ،استان را تبدیل به کارگاه سازندگی کرده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  حسین مدرس‌خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استانی تجاری بوده و بزرگترین قابلیت این استان در حوزه مرزهاست از اینرو تلاش کردیم تمامی گذرگاه‌های مرزی را باز و فعال کنیم.

وی گفت: هم‌اینک فعالیت کولبری در مرز‌های میرجاوه، ریمدان و گمشاد در حال انجام است و طرف مقابل هم آن‌ها را به عنوان مرز رسمی پذیرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه اندازی مرز آب و خاکی پسابندر در برنامه است و به سرعت افتتاح خواهد شد گفت: برای مرز میلک طرح‌های توسعه خوبی داریم که راه اندازی بازارچه خرده‌فروشی در این مرز از جمله آنهاست.

وی گفت: اعتقاد ما این است که با بازگشایی و تقویت زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی می‌توانیم به سرعت صادرتمان را به پاکستان و افغانستان که ۲ شریک تجاری مهم این منطقه هستند به راحتی به ۲ برابر افزایش دهیم.

مدرس خیابانی گفت: وجود بندر چابهار یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان است که به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران فاز‌های پشتیبانی و اجرایی آن به سرعت در حال اجراست.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که بندر چابهار به سومین قطب تجاری تبدیل شود و از الزامات آن اتصال خط آهن است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اتصال خط آهن جزو پروژه‌های زیربنایی سیستان و بلوچستان در مصوبات سفر رییس جمهوری قرار گرفته است گفت: بندر چابهار پروژه‌ها و طرح‌های توسعه خیلی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در بندر چابهار در هفته اخیر سیلو راه اندازی شده و مخازن و انبار‌های متعددی از کالا‌های اساسی در حال شکل‌گیری است افزود: منطقه آزاد چابهار یک پتانسیل واقعی بوده و معتقدیم که دروازه توسعه استان و حتی کشور است.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد چابهار تکمیل و راه اندازی فولاد مکران در دست پیگیری است، گفت: براساس قول سرمایه گذاران مربوطه فاز نخست این مجتمع فولادی تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی بااشاره به حضور شرکت ذوب آهن اصفهان در استان گفت: تفاهم نامه فعالیت این شرکت در منطقه آزاد چابهار امضا شده و قرار است بزودی سرمایه گذاری‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار