انتقاد نویسنده نشریه هیل از وضعیت جامعه آمریکا:

آمریکایی‌ها به بدترین دشمنان خود بدل گشته اند

نشریه هیل در گزارشی به وضعیت جامعه آمریکا پرداخت و از اوضاع کنونی این کشور و ارزش‌های آمریکایی انتقاد کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی هیل در مقاله‌ای به انتقاد از اوضاع جامعه آمریکا پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها حتی بیش از چین و روسیه صلح و شکوفایی خود را تهدید می‌کنند و خودشان، به بدترین دشمنان خودشان بدل گشته اند.

نویسنده این مقاله در ابتدای این گزارش آورده است: به یاد دارم زمانی که من در پایان جنگ سرد در نیروی دریایی فعالیت داشتم، صحبت‌هایی را با همکارانمان در باره فروپاشی شوروی انجام می‌دادیم. اگرچه ما آرزو داشتیم وضع روسیه و پیش از آن شوروی، خوب باشد؛ اما عدم قطعیت در مورد آینده آنها، سلاح هسته‌ای شان و توانایی‌های نظامی نیازمند نوعی احتیاط در این زمینه بود. ما در آن زمان آن‌ها (شوروی) را دشمنان بالقوه محسوب می‌کردیم؛ اما آن‌ها (روس ها) امروزه دیگر دشمن نیستند. ما به این نتیجه رسیدیم که بزرگترین دشمن آمریکا در آینده، بی ثباتی است و این تهدید پس از پایان جنگ سرد، در اردوگاه فقر، ناامیدی و افزاط گرایی مذهبی تجلی یافت..

نویسنده این مقاله سپس با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی در آمریکا می‌نویسد: امروزه شواهد فراوانی وجود دارد که اوضاع بسیار بد در جامعه ما پیش می‌رود. ما نفرت و بی اعتمادی را در کنگره شاهد هستیم. انتخابات، بهداشت عمومی و مقامات آموزش عمومی بخاطر دو قطبی شدن جامعه مورد حمله قرار می‌گیرند. ادعا‌های بی اساس در زمینه نقلب در انتخابات ۲۰۲۰، دستورات دولت در واکنش به همه گیری (کرونا) و وجود سوابق نژاد پرستی، آتش این این حملات را روشن می‌کند. در چنین محطیی، فرهنگ (آزاد بودن) سلاح در آمریکا به راحتی می‌تواند خشونت ناآرامی‌های مدنی را به شکلی مرگبار تسریع کند.

نشریه هیل سپس می‌نویسد: ما به بدترین دشمنان خود بدل گشته ایم. آمریکایی‌ها صلح و شکوفایی خود را بیش از چین، روسیه، مسأله تروریسم و یا کره شمالی تهدید می‌کنند. بی ثباتی داخلی ما علل زیادی دارد. ما می‌دانیم چه چیزی اعتماد ما را به یکدیگر و نیز نهاد‌های اساسی کشور تضعیف کرده است.

نویسنده مقاله سپس با انتقاد از رواج ارزش‌های آمریکایی می‌گوید: ارزش‌های آمریکایی ما را به مصرف گرایی بیش از حد و مادی گرایی بیهوده تشویق می‌کند. سیستم سیاسی ما به شدت ناکارامد بوده و با پول به فساد کشیده شده است. نسخه‌ای که ما از سرمایه داری داریم، خارج از تعادل است. آموزش عمومی در کشور ضعیف است و جایگزین‌های بخش خصوصی آن نیز فرصت‌های کافی را برای افراد زیادی فراهم نمی‌کنند.

نویسنده نشریه هیل سپس با اشاره به همه این کاستی‌ها و ناهنجاری‌ها می‌گوید: اکنون زمان کناره گیری ملی فرا رسیده است؛ ما به خود و آینده آمریکا مدیون هستیم و بایستی مکثی کرده و خوب فکر کنیم این رفتار جمعی ما را به کجا خواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار