معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از یک و نیم میلیون دُز واکسن در استان تزریق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان بابیان اینکه از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ دُز واکسن در استان زنجان تزریق شده است، گفت: روند  تزریق دُز سوم واکسن کرونا در زنجان آنگونه که باید و شاید مناسب نبوده و نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است.

او ادامه داد: اشخاصی که در ۲ نوبت گذشته واکسن های سینوفارم و برکت تزریق کرده اند ۳ ماه  پس از دریافت دُز دوم  واکسن می توانند به پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و دُز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: گروه هایی که در ۲ نوبت گذشته واکسن های آسترازنکا و اسپوتینگ وی دریافت کرده اند نیز بایستی ۶ ماه از زمان تزریق دُز دوم واکسنشان گذشته باشد تا بتوانند دُز سوم را هم دریافت کنند.

او افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه افراد جامعه علی الخصوص کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند حائز اهمیت است.

صائینی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا زمان رسیدن به کنترل کامل این ویروس، گفت: تنها راه در امان ماندن از گزند ویروس کرونا تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و در این میان از مردم زنجان درخواست می شود استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش مد نظر قرار دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.