همزمان با دومین روز از هفته پژوهش و فناوری، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، مراسم نمادین هفته پژوهش و فناوری در دبیرستان امام شافعی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آیین نمادین هفته پژوهش و فناوری همزمان با دومین روز از هفته پژوهش و فناوری صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، معلمان و دانش آموزان در دبیرستان پسرانه امام شافعی برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه یادگیری شما یا از طریق شنیدن است و یا اینکه می‌بینید و روی آن بررسی و تحقیق می‌کنید، اظهار داشت: یادگیری از طریق شنیدن باعث فراموشی می‌شود، اما دیدن، تفکر و تحقیق باعث می‌شود که مطالب هیچ وقت از ذهن انسان پاک نشود.

رشید قربانی تحقیق و پژوهش را باعث تفکر، کنکاش و درک دقیق مطالب دانست و اظهار داشت: وقتی مطلبی را درک کردید آن موضوع از یاد نمی‌رود و هر کاری را با تفکر همراه باشد به خصوص مسائل ملموس، موجب تثیبت یادگیری خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط کنونی تنها اخذ مدرک تحصیلی بدون درک و فهم و کسب مهارت مورد اقبال جامعه نیست، تصریح کرد: اگر در طول تحصیل خود اهل تفکر و تحقیق نباشید، اخذ مدرک باعث موفقیت شما نخواهد شد و پژوهش انسان را متفکر می‌کند و هدف هفته پژوهش و فناوری، ایجاد بارقه‌ای در دانش آموزان به منظور توانمندی و کارسازی است و توانمندی با پژوهش و علم امکان پذیر بوده و علم با تحقیق و پژوهش بدست می‌آید.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان تدبیر و مدیریت و علم دانش را از دو مولفه کشور‌های توسعه یافته عنوان کرد و با بیان اینکه آموزش مقدمه علم است، گفت: ضرورت دارد دانش آموزان از طریق تحقیق و پژوهش و فعالیت در پژوهش سرا‌های دانش آموزی با برنامه‌های پژوهشی آشنا شوند و معلمان نیز در پیشبرد اقدامات خود از پژوهش در عمل و اقدام پژوهی بهره گیری نمایند.

قربانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانش آموزان و معلمان گفت: اقدامات پژوهشی شما باید مساله محور و تحقیقات نیز دارای کاربست و منتج به نتیجه باشد، اظهار داشت: شما می‌توانید از طریق تحقیق و پروهش، روی یک موضوع کوچ تمرکز نموده و به نتایج ملموس دست یابید و شرکت در رقابت‌های علمی از جمله جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی زمینه را برای انجام کار‌های پژوهش فراهم می‌کند.

هم چنین در حاشیه این مراسم به همت پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک سنندج، نمایشگاهی از آثار و دست سازه‌های دانش آموزان و معلمان در زمینه‌های پژوهشی برپا شده بود که شرکت کنندگان در این مراسم از این نمایشگاه بازدید کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم به مناسبت هفته پژوهش و فناوری به صورت نمادین با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان زنگ پژوهش در این آموزشگاه نواخته شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار