کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز دانشجو، به قله «شیرکوه» مرتفع‌ترین قله در استان یزد صعود کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن داودی مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توضیح داد: اعضای تیم کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو و با برنامه ریزی و کارشناسی‌های از پیش انجام شده، اقدام به برگزاری برنامه صعود به قله «شیرکوه» واقع در شهرستان «تفت» استان یزد کردند.

او ادامه داد: در این برنامه «صعود سخت» که به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو برگزار شد، ۱۰ کوهنورد این دانشگاه حضور داشتند.

داودی افزود: در این برنامه ورزشی دو روزه، کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در روستای «ده بالا» از توابع شهرستان تفت و آغاز حرکت به سمت پناهگاه در ارتفاع بالای سه هزار متر، شب را در این پناهگاه به سر برده و صعود اصلی خود به سمت قله را از بامداد روز بعد و در هوای بسیار سرد و یخبندان این منطقه آغاز کردند.

او اضافه کرد: صعود به قله «شیرکوه» در دسته بندی صعود‌های سخت قرار می‌گیرد و در فصل‌های پاییز و زمستان با توجه به برودت شدید هوا و یخبندان و همچنین لزوم عبور از مسیر‌های برفگیر، این صعود چند برابر سخت‌تر نیز می‌شود.

این مقام مسئول در دانشگاه ادامه داد: با توجه به آمادگی بدنی مناسب اعضای تیم کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام تمرین‌های مستمر و نیز به همراه داشتن پوشاک ویژه و تجهیزات کامل، این صعود با موفقیت انجام شد و به شکرانه خداوند، همگی با سلامت و ایمنی کامل به مبدا بازگشتند.

شیرکوه با چهار هزار و ۷۵ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین قله در استان یزد و یکی از قله‌های مرتفع در ایران به شمار می‌رود که هر ساله تیم‌های حرفه‌ای از سراسر جهان برای صعود به آن تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.