دو نفر از هیمالیا نوردان استان فارس، در دومین تلاش خود برای فتح یکی از ۱۴ قله بالای ۸ هزار متری جهان، عازم کشور پاکستان شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی رئیس هیات کوه‌نوردی و صعود‌های ورزشی فارس، گفت: آرمان شهپری و میلاد کشاورزی دو کوهنورد و هیمالیانورد استان فارس برای فتح قله ۸۰۳۵ متری گاشربروم ۲، یکی از ۱۴ قله مرتفع و بالای ۸ هزار متری جهان، عازم کشور پاکستان شدند.

او با اشاره به اینکه این صعود به عنوان دومین تلاش هیمالیانوردان تیم هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان فارس به قله‌های بالای هشت هزارمتر دنیا است، بیان کرد: هیئت کوه‌نوردی و صعود‌های ورزشی استان فارس به منظور پیشرفت رشته هیمالیانوردی استان و به دنبال برنامه ریزی‌های بلندمدت و صعود به  ۱۴ قله بلندتر از ۸ هزار متر دنیا با حمایت مالی شرکت فاتح صنعت کیمیا اقدام به اعزام تیم این هیات متشکل از آرمان شهپری سرپرست برنامه و میلاد کشاورزی به عنوان عضو این تیم برای صعود به قله گاشربروم۲ به ارتفاع ۸ هزار و ۳۵ متر از سطح دریا به کشور پاکستان نموده است. 

ایزدی، تصریح کرد: این کوه یکی از ۱۴ قله بلندتر از هشت هزارمتر دنیا در رشته کوه قراقروم، واقع درارتفاعات شمالی پاکستان بوده که دارای درجه بالایی برای صعود و نیازمند بهره‌مندی از دانش، مهارت فنی، تجربه کافی و تجهیزات تخصصی ارتفاعات بلند است و مدت زمان تقریبی صعود به آن، ۴۵ روز به طول می‌انجامد. 

 رئیس هیات کوهنوردی استان، ادامه داد: در صورت صعود موفق به این قله، مدال برنز جهانی از سوی وزارت ورزش و جوانان به هیمالیانوردان استان فارس اهدا می‌شود.

پیش از این نیز تیم هیمالیا نوردی فارس موفق به صعود به قله ۸۱۵۶ متری ماناسلو در کشور نپال و دریافت مدال نقره جهانی وطلای آسیایی شده بود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.