مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: بازرسی‌های شب یلدا از ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه آغاز و تا ۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در رابطه با بازرسی‌های اصناف بر قیمت ها، گفت: بازرسی‌های کالاهای مورد استفاده در شب یلدا هنوز آغاز نشده است، اما از روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه و تا ۲ دی ماه ادامه خواهد داشت، مجموعا ۸۷ بازرس از اتاق  اصناف همراه با ۲۴۲ بازرس افتخاری نظارت هارا انجام خواهند داد.

وی گفت: در طول این چند روز مشخص شده، همکاران ما تحت عنوان ماموران طرح ویژه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب در سطح‌های عرضه حضور خواهند داشت و بر فروش کالا‌ها نظارت دارند.

وی گفت: روز‌های تعطیل و غیر تعطیل برای همکاران ما معنایی ندارد، زیرا زمانی که طرح‌های ویژه باشد آن‌ها به صورت شبانه روزی در خدمت مردم خواهند بود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: اولویت یک  نظارت‌ها بر کالا‌هایی همچون  میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی‌جات و  گل است  و کالا‌هایی همچون کیف و کفش و پوشاک در اولویت دو آن‌ها قرار دارد، چراکه فقط عده‌ای از مردم برای عروس و داماد‌ها مجبور به اجرای مراسمی تحت عنوان شب یلدایی هستند و  می‌خواهند رسم خود را اجرا کنند.

وی در رابطه با همکاری با دیگر سازمان‌ها بر قیمت ها گفت: همچنین   ما بازرسی مشترک را  اجرا خواهیم کرد، به خصوص با وجود طرح  جدیدی که ابلاغ شده است، خیلی از مسئولیت‌ها و وظایف سازمان صمت به عهده جهاد کشاورزی انتقال پیدا کرده و ما  با همکاران جهاد کشاورزی در بازرسی‌ها همکاری خواهیم داشت، همچنین  بازرسان سازمان صمت و گشت تعزیات در این طرح به ما کمک خواهند کرد.

محمدی فشارکی در پاسخ به این سوال که آیا صرفا با گران فروشی‌ها برخورد می‌شود گفت:  یکسری از  کالا‌ها دارای قیمت مصوب هستند و یکسری دیگر جز گروه کالایی ۳  قرار دارند، در این گروه کالا‌ها قیمت مصوب شده  ندارند، اما نرخ سود آن‌ها  لازم طبق مصوبات شورای عالی اصناف باشد که همکاران ما بر اساس فاکتور خرید متصدی بررسی می‌کنند که آیا سود متناسب است یا خیر، اگر نرخ سود‌ها بیش از حد  مصوب شده شورای عالی اصناف باشد تحت عنوان گران فروشی با آن فروشندگان برخورد خواهد شد.

وی گفت: شهروندان می توانند در این ایام  از طریق شماره تماس ۳۲۳۵۲۰۱۲ و سامانه پیام کوتاه ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ با ما ارتباط داشته باشند تا اگر گرانفروشی مشاهده کردند آن‌ها را گزارش دهند و ما بررسی کنیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در توصیه‌ای به شهروندان گفت: مردم سعی کنند حتماً از واحد‌های صنفی خرید کنند که دارای پروانه کسب  باشند، کسی که پروانه کسب نداشته باشد یعنی حتی حاضر نیست و ضوابط و قوانین اولیه یک واحد صنفی را رعایت کند و در چارچوب قانون قرار گیرد.

وی گفت: همچنین تلاش کنند از واحد‌های صنفی خرید کنند که محصولات آن‌ها نرخ نامه و برچسب قیمت داشته باشند کسی که محصولاتش برچسب قیمت نداشته باشد، برداشت ما این است که قصد تخلف دارد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۹:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش در مورد امنیت شغلی و حقوق و مزایای بازرسان اصنافم تحقیق میکردین تا متوجه خیلی از موضوعات میشدین