نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارت عمرانی این شهرستان در سال جاری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب اهدای قیر و کمک مالی افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال مجموع اعتبارات عمران روستایی اختصاص یافته در بخش قیر و کمک مالی ۱۱۰ میلیارد ریال بود که با اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال دیگر این رقم به ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

محمودزاده افزود: برای اجرای طرح‌های هادی، آسفالت معابر و اجرای طرح‌های گردشگری با توجه به موقعیت ویژه شهرستان مهاباد از این رقم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تنها برای تأمین قیر یارانه‌ای در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اعتبارات اختصاص بافته به بخش روستایی این شهرستان را ۴۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال ذکر کرد.

محمودزاده با بیان اینکه منابع ریالی عمران روستایی مهاباد نیز از ۳۵ میلیارد ریال به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: این افزایش در اعتبارات در سفر معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در هفته گذشته به این شهرستان انجام و عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: برای عملیاتی شدن و جذب اعتبارات مربوط به قیر یارانه‌ای به حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که باید از طرف اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی، بخشداری، دهیاری و خیران تامین شود.

وی اظهار داشت: سهم شهرستان مهاباد از بازنگری طرح‌های هادی روستایی امسال چهار روستا بود که با موافقت معاون عمران بنیاد مسکن کشور هشت روستای دیگر نیز به این تعداد اضافه و به ۱۲ روستا رسید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن هفته گذشته در سفری یک روزه به مهاباد به بررسی مشکلات طرح‌های هادی و مقاوم سازی مسکن‌های روستایی این شهرستان پرداخت.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.