معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از افزایش ۱۶ میلیارد تومانی اعتبارات روستایی برای شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمدرضا شاملو معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که در سفری یک روزه به منظور بازدید از پروژه‌ها و روند اجرای طرح‌های روستایی به مهاباد سفر کرده بود، گفت: سال گذشته اعتبارات بخش روستایی شهرستان مهاباد ۴ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان بوده و امسال نیز ۱۲ میلیارد تومان اعتبار شامل ۳.۵ میلیارد منابع ریالی و ۷.۵ میلیارد برای تأمین قیر یارانه‌ای اختصاص یافته است.

شاملو افزود: برای اجرای طرح‌های هادی، آسفالت معابر و اجرای طرح‌های گردشگری با توجه به موقعیت ویژه شهرستان مهاباد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین قیر یارانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: منابع ریالی روستا‌های شهرستان مهاباد نیز از ۳.۵ میلیارد تومان به ۸ میلیارد تومان افزایش یافته و این سفر نیز در راستای عملیاتی کردن این تصمیم صورت گرفته است.

شاملو ادامه داد: در صورت جذب بیشتر اعتبارات توسط شهرستان جهت زیرسازی و پخت آسفالت و همچنین صرف هزینه ۲۰ میلیارد تومانی قیر رایگان، اعتبارات دیگری هم به شهرستان مهاباد جهت آسفالت معابر تخصیص خواهد یافت.

شاملو تأکید کرد: پایان فصل عمرانی فرصتی را فراهم کرده تا طرح‌ها پیمان سپاری شوند و در این مدت مسئولان شهرستان می‌توانند مقدمات را تا شروع فصل عمرانی آماده کنند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به طرح‌های هادی روستا‌ها در کشور اظهار کرد: از ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی برای ۹۹ درصد آن‌ها با ضریب جمعیت ۱۹ میلیون نفر تهیه شده که در ۲۱ هزار روستا اجرای طرح هادی و بهسازی لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.