مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات عمرانی اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ گفت:  امسال  مجموع اعتبارات این اداره‌کل نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش بیش از ۳۰ درصدی داشته است که این اعتبارات مربوط به اعتبارات استانی و ملی است.

وی با اشاره به اینکه بخش اصلی اعتبارات راه و شهرسازی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود گفت: با این حال اعتبارات استانی نیز کمک بزرگی در پیشبرد اهداف استان می‌کند؛ که امسال با تلاش‌ها و پیگیری‌های بعمل آمده توانستیم به رشد بیش از ۳۰۰ درصدی سهم اعتبارات استانی، تملک دارائی‌های سرمایه‌ای برسیم.

این مقام مسئول گفت: امسال برای اعتبار عمرانی این اداره‌کل در ردیف‌های استانی و ملی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی گفت: در میان انبوه مشکلاتی که طرح‌های عمرانی با آن رو به رو است، کمبود اعتبار و عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده، همواره یکی از مشکلات عمده بشمار می‌آید؛ لذا در این خصوص تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری اعتبارات و پیشگیری از عدم جذب این منابع مالی به کار بسته‌ایم.

قاری‌قرآن گفت: در سال‌های اخیر تقریبا توانستیم در جذب اعتبارات عمرانی نسبت به پیش بینی‌های بودجه‌ای موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ۹ پروژه عمرانی حوزه راه و شهرسازی در سطح استان اصفهان در اولویت تامین اعتبار هستند گفت: این پروژه‌ها شامل تونل خوانسار به بوئین میاندشت، باند دوم کاشان- ابوزیدآباد، تکمیل باند دوم محور اصفهان- چادگان، تکمیل باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن، کمربندی آران و بیدگل به آزادراه کاشان، محور مشجری به سه راهی چوپانان، باند دوم محور کاشان-برزک- ورکان، تکمیل باند دوم تیران- سامان، باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان-خمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:  با تامین اعتبار به موقع بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال این پروژه‌ها با سرعت تکمیل و تقدیم مردم استان شوند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
امیدوارم راه آهن برقی تهران قم اصفهان احداث شود