عضو شورای شهر تهران گفت: این سازمان غیر از نمایش رسانه‌ای تا چه اندازه گره گشا بوده است؟ با این ناکارآمدی، شهردار تهران چطور اجازه هزینه کرد ده‌ها میلیون خرج سفر را می‌دهد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در سی‌امین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: با توجه به ضرورت تغییر مدیریت در شهر، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران عملکردی ضعیف دارد.

وی ادامه داد: اطلاعات تردد شهروندان در محدوده طرح ترافیک با ۱۴ روز ثبت می‌شود و‌ موجب تضییع حقوق مردم و نارضایتی شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق گزارش‌های واصله و بازدید، نماینده سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران مدت زیادی در مجموعه خود حضور نداشته، همچنین زیر ساخت‌های دقیق و به روزی هم ارائه نشده است.

صادقی گفت: بسیاری از استارتاپ‌ها گلایه دارند، این سازمان غیر از نمایش رسانه‌ای تا چه اندازه گره گشا بوده است؟ با این ناکارآمدی، شهردار تهران چطور اجازه هزینه کرد ده‌ها میلیون خرج سفر را می‌دهد؟ تاکنون هیچ دستاوردی از این گزارش ارائه نشده است.

صادقی گفت: هنوز بیش از ۷۰ درصد از اطلاعات وارد شده در سامانه شفافیت به صورت آنلاین به روز رسانی نمی‌شود و همچنین هنوز بسیاری از دسترسی‌های مورد نیاز برای بنده به بهانه‌های واهی ایجاد نشده است. سوال بزرگ اینجاست نقش سازمان فناوری اطلاعات در شهرداری تهران چیست؟

وی یادآور شد: آیا سازمان فاوا باید به عنوان پیمانکار نقش آفرینی کند و با نهاد‌های داخلی رقابت کند و یا همزمان سیاست گذار و مطالبه گر باشد؟ علی رغم ارسال نامه و پیگیری‌های مکرر هنوز گزارش دقیقی از میزان هزینه طراحی، پیاده سازی، نگهداری و گسترش سامانه تهران من ارائه نشده است.

صادقی ادامه داد: در شهرداری تهران جدای از سامانه تهران من، بیش از ۱۰۰ سامانه در شهرداری تهران داریم که لازم است بازنگری در ضرورت تجمیع، نگهداشت و هزینه‌های آن‌ها صورت پذیرد. فراموش نکنیم شهر هوشمند یک دیدگاه نوین در عرصه مدیریت شهرهاست و نباید در یک سازمان خلاصه شود بلکه لازم است شهردار تهران این فرهنگ را در تمامی مجموعه مدیریت شهری گسترش دهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهر هوشمند جز با مشارکت عمومی شهروندان و در یک کلمه شهروند هوشمند به دست نخواهد آمد، یکی از ایرادات ساختاری که مانع از دستیابی به این هدف است، وجود دبیرخانه شهر هوشمند در زیر مجموعه سازمان فاوا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار