مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: عمارت ملک سال ۱۳۹۸ به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون مرحله نخست مرمت آن ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: عمارت ملک در مرداد ۱۳۹۸ از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون مرحله نخست مرمت آن، که مربوط به طبقه اول بنا است ۴۵ درصد پیشرفت دارد و به نظر می‌رسد تا ۸ ماه آینده به پایان برسد.

او افزود: عملیات مرمت اضطراری، تقویت پی و جداره‌ها در مراحل اولیه کار انجام گرفته و اکنون نمای بیرونی عمارت با مصالح مناسب با اقلیم منطقه در حال بازسازی و احیا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ادامه داد: این عمارت در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با مساحت اعیان ۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع ساخته شده است که هزینه احیاء و بهره‌برداری از بخش اول این بنای تاریخی افزون بر ۴۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

ارسطو‌زاده با اشاره به کاربری عمارت تحت عنوان فرهنگی، اقامتی و پذیرایی با اتمام مرمت، گفت: یکی از اولویت‌های ما در سال‌های اخیر حفظ و احیای عمارت‌های ارزشمند تاریخی استان بوده که در همین زمینه تعدادی از این بنا‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است و بی تردید با بهره‌برداری از آن‌ها توسعه گردشگری و رونق صنایع‌دستی را در استان شاهد خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


عمارت ملک بنایی است متعلق به محمدمهدی ملک التجار یکی از بازرگانان جنوب ایران در دوره قاجار، که در محله بهمنی بوشهر قرار دارد و به دست معماران فرانسوی و با مصالح محلی ساخته بنا شده است.

عمارت ملک در سال ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.